سرمربی تیم ملی پایه کاراته گفت: اگر قرار باشد مانند گذشته برخی امکانات را خودمان تأمین کنیم ترجیح می‌دهم از هدایت تیم ملی کناره گیری کنم.

بهنام فر: ترجیح می‌دهم از هدایت تیم ملی کناره گیری کنممهران بهنام فر سرمربی تیم ملی کاراته پایه کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در جلسه‌ای که با آشوری سرپرست فدراسیون داشتم درباره هدایت تیم ملی صحبت کردیم و او پیشنهاد داد که مانند گذشته سرمربی تیم بمانم، اما در نهایت به نتیجه خاصی در این زمینه نرسیدیم.

هرگز مشکل مالی با فدراسیون نداشتم

او در مورد اینکه مشکلات مالی باعث شده که از هدایت تیم کناره گیری کند گفت: درباره بحث مالی هرگز مشکلی با فدراسیون نداشتم، اما اگر شرایط مانند گذشته باشد که مجبور باشیم برخی امکانات را خودمان تأمین کنیم ترجیح می‌دهم که از هدایت تیم ملی کناره گیری کنم.

بهنام فر افزود: در طول این سال‌ها در رده پایه با ملی پوشان کار کردیم تا پشتوانه خوبی را برای رده بزرگسالان ایجاد کنیم و موفقیت آن‌ها در المپیک ۲۰۱۸ جوانان و رقابت‌های جهانی نشان داد که به این هدف رسیدیم.

حضور در مسابقات جهانی کافی نیست

او ادامه داد: حضور در مسابقات جهانی کافی نیست چرا که کشور‌های دنیا در حال سرمایه گذاری روی رده های پایه هستند و در تورنمنت‌های مختلف کاراته وان شرکت می‌کنند، اما تیم ملی ما به دلیل محدودیت های مالی که در فدراسیون وجود دارد نمی‌تواند در مسابقات مختلف حاضر شود که این در نهایت باعث افت ملی پوشان شده و اگر این روند ادامه پیدا کند تمام زحمت‌هایی که برای این رده کشیده شده است به هدر خواهد رفت.

بهنام فر عنوان کرد: ملی پوشان ما دارای رنکینگ‌های خوبی هستند که می‌توانند سهمیه حضور در رقابت‌های مختلف را بدست آورند، اما غیبت در تورنمنت‌ها باعث می‌شود که آن‌ها از کورس قهرمانی دور بمانند.

بهترین‌های دنیا را در تیم ملی داریم

بهنام فر درباره اینکه تیم ملی بزرگسالان می‌تواند در لیگ جهانی فرانسه موفق باشد بیان کرد: در حال حاضر اردو‌های تیم ملی در شرایط خوبی در حال برگزاری است و به واسطه ارائه امکانات خوب و همچنین اعزام به رقابت‌های کاراته وان شرایط برای کسب موفقیت مهیا است پس به جای گلایه کردن باید روی داشته‌ها و اهدافمان تمرکز کنیم تا موفقیت را برای تیم ملی رقم بزنیم. بهترین‌های دنیا را در تیم ملی داریم و شرایط تیم خوب است. خوشبختانه کمپ تمرینی ایتالیا شرایط و امکانات خوبی را در اختیار تیم قرار داده تا با آمادگی بیشتری راهی مسابقات فرانسه شوند و به طور حتم تیم ملی می‌تواند در این مسابقات همانند گذشته موفق باشد.

ایستادن روی سکو‌های قهرمانی المپیک دور از دسترس نیست

او تصریح کرد: تیم ملی ایران در حال حاضر از جوان‌های با تجربه بهره می‌برد که توانایی کسب سهمیه و مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند. ایستادن روی سکو‌های قهرمانی المپیک برای تیم کنونی ایران دور از دسترس نیست و مطمئنم که ملی پوشان ما می‌توانند در توکیو هم مدال آوری کنند.

بهنام فر افزود: در بخش بانوان نیز باید با سرمایه گذاری روی نفرات مختلف شرایط را برای مدال آوری آن‌ها فراهم کنیم تا شاهد حضور موفق بانوان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشیم.

امیدوارم بودجه المپیکی را در اختیار فدراسیون قرار دهند

او در ادامه عنوان کرد: امیدوارم که در سال جدید بودجه المپیکی را در اختیار فدراسیون قرار دهند تا تیم ملی ایران بتواند با حضور در لیگ‌های جهانی سهمیه المپیک را بدست آورد چرا که تیم ملی کاراته می‌تواند از رشته‌های مدال آور کاروان ورزشی کشور در توکیو ۲۰۲۰ باشد.

بهتر است مجمع انتخاباتی فدراسیون را بعد از المپیک برگزار کنند

بهنام فر در پایان درباره مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته گفت: بهتر است مجمع انتخاباتی را بعد از المپیک برگزار کنند چرا که با توجه به شرایط موجود حاشیه‌ها کمتر شده است و در حال حاضر روند کار به خوبی پیش می‌رود. در گذشته هم سرپرستانی بودند که زمان طولانی در فدراسیون حضور داشتند و اگر مجمع کاراته به زمان بعد المپیک موکول شود احتمال موفقیت تیم‌های ملی ما بیشتر است.


بیشتر بخوانید:

نام‌های نامرئی و مهندسی انتخابات کاراته در قالب سکوت!

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به غیبت عباسعلی در اردوی تیم ملی

مهدی زاده: تیم ملی کاراته می‌تواند شگفتی ساز المپیک باشد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار