مهاجرت جوانان به شهر‌ها با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و ایجاد شغل پایدار جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از اختصاص ۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: مشاغل خانگی به دلیل مزایای خاص خود در جهت ایجاد اشتغال زنان خانه دار و اعضای فاقد شغل، ایجاد اشتغال با حداقل سرمایه، امکان کار کردن به صورت پاره وقت، کاهش ناهنجاری‌ها و بالا بردن امنیت ملی، امکان فعالیت در فضا‌های محدود در مجاورت زندگی، کسب درآمد برای خانوار روستایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر‌ها شرایط استفاده از بازار‌های محلی- منطقه‌ای و ملی، از جمله قابلیت‌های انکارناپذیری است.

حقیقی ادامه داد: در راستای دستیابی به اهداف مشاغل خانگی، مدیریت جهاد کشاورزی بهشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به شناسایی متقاضیان اینگونه مشاغل اقدام و پس از بررسی و اهلیت سنجی آنان اقدام به تشکیل ۲۳ پرونده مشاغل خانگی در شهرستان بهشهر کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه این پرونده‌ها در قالب طرح‌های پشتیبان و مستقل است، افزود: متقاضیان مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۴ درصد با طی مراحل قانونی به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی گفت: ۲۳ فقره پرونده با اشتغالزایی ۵۲ نفر توسط کارگروه این شهرستان شامل اداره کار، فرمانداری و جهاد کشاورزی تشکیل و مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود: پرونده‌های مشاغل خانگی در زمینه پرورش گل و گیاه زینتی، پرورش قارچ خوراکی، تولید محصولات زراعی، دامداری و صنایع بسته بندی برای پرداخت ۶ میلیارد رالا تسهیلات در این شهرستان مصوب شد.

انتهای پیام/آ

اختصاص ۶ میلیاردی تسهیلات مشاغل خانگی به بخش کشاورزی بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.