برای اولین بار در تولید گاز از قطر جلوتر هستیم / ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.  وزیر نفت با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۵ درصد افزایش تولید گاز داشتیم، گفت: امروز در بحث تولید گاز از قطر هم جلو زده ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زنگنه  وزیر نفت در آیین افتتاح پروژه گازرسانی شهرستان جیرفت  گفت: در پارس جنوبی  توانستیم معادل ۱۴ فاز را وارد مدار کنیم و الان به ۶۱۰ میلیون  متر مکعب در روز تولید داریم و در این زمینه از قطر جلو زدیم.  

وی با بیان اینکه خوشحالیم گاز رسانی به جنوب کرمان را شاهد هستیم، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، انجام ۱۷ هزار میلیارد تومان خدمات در زمینه گاز رسانی روستایی و شهری به پیمانکاران ایرانی داده شده است.  

زنگنه بیان کرد: تلاش کردیم که برای پیمانکاران داخلی، کار و اشتغال ایجاد کنیم و امروز ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.  

مدیرعامل شرکت گاز ایران نیز در این آیین گفت: قبل از دولت تدبیر در مجموعه استان کرمان ۳۶ شهر گاز داشتند، اما امروز در این استان، ۵۱ شهر گازدار و سه شهر دیگر هم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  

حسن منتظر تربتی افزود: در دولت تدبیر و امید، هزار روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند.  

وی تصریح کرد: خط لوله گاز جیرفت به کهنوج در سال گذشته کلنگ زنی و امروز افتتاح شد.  

معاون وزیر نفت با اشاره به چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: در چهل سالگی انقلاب، صنعت گاز، انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین صنعت شناخته می‌شود.  

انتهای پیام/ی

گازرسانی به ۸۰ درصد در روستاها در سطح کشور

 

برچسب ها: هیئت دولت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار