رئیس خانه معدن ایران گفت: باید با کاهش قوانین دست و پاگیر، زمینه فعالیت بیشتر واحد‌های معدنی فراهم شود.

قوانین دست و پا گیر حوزه معدن کاهش یابدمحمدرضا بهرامن امروز در حاشیه نشست با فعالان حوزه معادن وصنایع معدنی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: باید با توجه به وضعیت حساس کنونی کشور، قوانین و مقررات دست و پا گیر کاهش یابد تا به حفظ واحد‌های تولیدی و معدنی کمک کنیم.

وی همچنین با موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران برای افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد داده بودیم که سرمایه این صندوق به پنج هزار میلیارد ریال برسد که با چهار هزار میلیارد ریال موافقت شد.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به جایگاه خوب استان بوشهر در زمینه تامین منابع معدنی کشور، بیان کرد: باتوجه به ساحلی بودن این استان باید زیر ساخت‌های صادراتی در این استان توسعه یابد.

وی نبود اسکله ایمن برای صادرات مواد معدنی را یکی از مشکلات فعالان حوزه معدن استان بوشهر عنوان کرد و قول داد که به این موضوع رسیدگی شود.

در این نشست برخی از صاحبان واحد‌های معدنی استان بوشهر به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

یکی از معدن داران نبود اسکله‌ای مجهز برای صادرات، بالا بودن مالیات‌ها، دست و پا گیر بودن قوانین اداری و بانکی و بالا بودن سهم دولت از برداشت‌ها را از عمده مشکلات واحد‌های معدنی استان بوشهر عنوان کرد.

معدن‌داری دیگر نیز نبود جاده دسترسی ایمن به معادن را از مشکلات واحد‌های معدنی استان بیان کرد.

انتهای پیام/ک

سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور افزایش می‌یابد

برچسب ها: صادرات ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.