مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: با سرمایه گذاری ۲۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی طرح‌های تامین برق و انرژی دهه فجر امسال در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس بیان کرد: اعتبار  طرح‌های برق رسانی  از محل منابع ملی تامین شده و در شهرستان‌های لارستان، فراشبند، فیروز آباد، مرودشت، نی ریز، کازرون، لامرد، شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: یک دستگاه پست پکیج به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر، یک فیدر ورودی، ۶ فیدر خروجی و یک فیدر ترانس به همراه ۹ کیلومتر خط دو مداره ۶۶ کیلوولت در لارستان، طرح افزایش ظرفیت ترانس از ۱۸.۲۵ به ۳۰ مگاولت آمپر در فراشبند و تهیه و نصب و برنامه ریزی کارت‌های توسعه برای ۳۵ ایستگاه منطقه فارس از جمله طرح‌هایی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

کریمی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۰ دستگاه پایانه راه دور و تجهیزات مخابراتی پست‌های انتقال و نصب ۹ دستگاه کلید ۶۶ کیلو ولت در پست‌های توربین، خرامه، صنایع، گلستان و بوشیگان و همچنین اجرای ۳۰ کیلومتر سیم گارد حد فاصل پست‌های اشکنان به جناح در جنوب استان فارس و در شهرستان لامرد به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: این شرکت برای تامین برق پایدار در استان بوشهر نیز ۲۰۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کرده که طرح‌های مرتبط با آن در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی در ادامه به اعلام میزان برخورداری شرکت برق منطقه‌ای فارس ازتجهیزات خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع پرداخت و افزود: این شرکت با برخورداری از ۱۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع که حدود ۱۳ درصد کل خطوط کشور را شامل می‌شود در بین برق‌های منطقه‌ای سراسرکشور مقام اول را دارا است؛ همچنین این شرکت با داشتن ۲۶۸ پست انتقال و فوق توزیع، دررده دوم کشور قرار دارد.

کریمی اظهار کرد: برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات، مقام سوم تولید برق در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از طرح‌های برق رسانی در فارس

برچسب ها: دهه فجر ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.