نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کار برای اقامه نماز از مهم‌ترین امور در نظام اسلامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز یکشنبه ۳۰ دی ۹۷ در نشست دبیران اقامه نماز و رابطان نماز جمعه ادارات استان تأکید کرد: کار برای اقامه نماز از مهم‎ترین امور و در رأس همه کار‌ها در حکومت و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فضایل و آثار و برکات دنیوی و اخروی نماز گفت: این فریضه الهی، بهترین راه و وسیله برای ارتباط انسان با خداوند متعال است.

نکونام با اشاره به اهمیت نماز در آیات و روایات، سیره اولیای الهی و بزرگان دین و همچنین شهدا اظهار داشت: نماز همراه با حضور قلب و آرامش، راه رستگاری و اخلاص، تحول آفرین، ناهی از منکرات، رفع کننده مشکلات، گشاینده کار‌ها و نجات بخش از بلایا و خطرات است.

وی افزود: متولیان ترویج فرهنگ نماز باید ضمن فضاسازی و تبلیغات لازم، برای شناخت و تبیین جایگاه، آثار و نقش کلیدی این فریضه اساسی در ابعاد مختلف از جمله مبارزه جدی با شیطان، دشمن شناسی و استکبارستیزی، و مقابله با نفاق و مفاسد، مطالعه و تحقیق کنند تا برنامه‌های آن‌ها اثرگذار باشد.

نکونام در ادامه، با انتقاد از برخی بی توجهی‌ها به جایگاه حقیقی نماز اول وقت در ادارات گفت: متأسفانه گاهی دیده می‌شود که اقامه نماز در حاشیه دیگر کار‌ها قرار می‌گیرد و برخی امور با زمان اقامه نماز تداخل پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه نماز در جامعه اسلامی تأکید کرد: آحاد مردم و بویژه مسئولان و کارکنان ادارات باید توجه لازم در این زمینه را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین با بیان اینکه اقامه نماز در ادارات باید با اولویت جماعت باشد افزود: این موضوع سبب افزایش انگیزه کارکنان برای اقامه نماز اول وقت می‌شود.

نکونام اضافه کرد: برای ترویج و تبلیغ فرهنگ اقامه نماز باید از برنامه‌ها و کار‌های فرهنگی و هنری از جمله مسابقات و معرفی الگو و برکات این فریضه با مشارکت و همراهی خانواده‌ها بهره گیری شود.

وی در پایان، با اشاره به آثار و برکات نماز جمعه و وضعیت مطلوب این فریضه عبادی سیاسی در استان، از مدیران و کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست؛ برای رونق و باشکوه‌تر شدن نماز‌های جمعه، حضور و مشارکت لازم را داشته باشند.

ساماندهی و ارزیابی وضعیت اقامه نماز در ادارات و شیوه نامه اجرایی ابلاغی معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور پیرامون این موضوع، از مباحث چهارمین نشست دبیران اقامه نماز و رابطان نماز جمعه دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال جاری بود.

انتهای پیام/ش

نشست رابطان اقامه نماز ادارات چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: نماز ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار