چندی است که در ‌سیروان برخی ادارات ارائه خدمات به مردم را تعطیل و مدیران کل آنها علت این موضوع را نداشتن چارت اعلام کرده‌اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شهرستان سیروان یکی از شهرستان‌های شمالی استان ایلام است که در تاریخ در ۱۵ مهرماه ۱۳۹۱ توسط مصوبه هیئت وزیران از تفکیک شهرستان «شیروان و چرداول» به زمره شهرستان‌های کشور درآمده است و از آن تاریخ تاکنون بسیاری از ادارات آن موفق به کسب مجوز استقرار نشده‌اند و در بسیاری از موارد آن‌چه نصیب این منطقه از استان شده تغییر عنوان «بخش» به «شهرستان» بوده است و از طرفی ادارات مستقر نیز بیشتر توسط مدیران و پرسنل «پروازی»، «غیرساکن» اداره می‌شوند و به طبع برای تردد از وسائل نقلیه دولتی نیز استفاده می‌کنند.

اما در یک اقدام دادستان شهرستان سیروان ضمن ابلاغ در شورای اداری این شهرستان اقدام به صدور دستور توقیف و انتقال خودرو‌های غیرساکن این شهرستان به پارکینگ انتظامی و احضار مدیران استفاده‌کننده از خودرو‌های دولتی به دادسرا کرد.

متعاقب این اقدام، شهروندان سیروانی با صدور اطلاعیه و انتشار در فضای رسانه‌ای استان ایلام این اقدام انقلابی را ستوده و خواهان استمرار چنین برخوردی شدند، اما برخورد قاطع دادستان سیروان با واکنش ادارات غیرساکن مواجه و روز بعد از دستور توقیف در محل کار حاضر نشده و سبب مشکلات برای شهروندان سیروانی شده‌اند که با واکنش فضای رسانه‌ای استان ایلام مواجه شد.

تعطیلی‌اداره‌کار، تعاون و رفاه اجتماعی در شهرستان سیروان تا ابلاغ رسمی چارت سازمانی

شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از تعطیلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیروان خبر داد و گفت: استقرار نمایندگی بدون چارت و ابلاغ سازمانی و برخلاف قانون و صرفا جهت رفاه حال مردم بوده و تا ابلاغ چارت سازمانی نمایندگی این اداره در سیروان تعطیل است.

مردم سیروان برای پیگیری امور خود به چرداول مراجعه کنند

مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از پاسخ به رسانه‌ها اجتناب کردند، اما به صورت ضمنی بیان داشتند تا ابلاغ رسمی چارت سازمانی صنعت، معدن و تجارت شهرستان تعطیل است و مردم برای پیگیری امور خود به شهرستان چرداول مراجعه کنند.

تعطیلی تلافی‌جویانه ادرات شهرستان سیروان تکذیب می‌شود

اما فرماندار سیروان در نشست با رسانه‌ها حضور نداشتن مدیران ادرات سیروان و تعطیلی ادارات مورد برخورد دادستان سیروان را تکذیب و تعطیلی ادارات در چند روز اخیر را با هماهنگی و صدور مرخصی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور نداشتن روسای دو اداره با هماهنگی و صدور مرخصی و برای پیگیری امور اداری در مرکز استان بوده است.

جواد رحیمی‌مقدم گفت: تمام ادارات و نمایندگی‌های برخی ادارات که چارت آنان تاکنون مصوب نشده فعال و در حال خدمت به شهروندان سیروانی هستند.

وی حضور ۲۵ اداره و ۱۱ نمایندگی اداره در شهرستان شیروان را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود اینکه چارت اداری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان مصوب نشده، اما به منظور رفاه حال مردم نمایندگی آن‌ها در شهرستان مستقر شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.