وزیر دفاع آلمان ضمن ضروری خواندن سازمان ناتو برای جهان، آن را پیوندی ویژه و عاطفی میان آمریکا و کشور‌های اروپایی دانست!

وزیر دفاع آلمان: ناتو برای جهان ضروری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «اورزولا فن در لاین»، وزیر دفاع آلمان، گفت جهان همچنان به ناتو نیاز دارد. وی خواستار حمایت از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد. 

این مقام نظامی آلمان ضمن این که ناتو را «پیوند عاطفی» میان اروپا و آمریکا توصیف کرد، خواستار ادامه این اتحاد نظامی شد. به نوشته نیویورک تایمز، این در حالی است که به نظر می‌رسد پس از ۷۰ سال، با سرکار آمدن رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا، دونالد ترامپ، ناتو در معرض خطر انحلال قرار دارد.

پیش از این روزنامه «یو اس‌ای تودی» در گزارشی نوشته بود ترامپ ناتو را عتیقه دوران جنگ سرد توصیف کرده و آن را «منسوخ» می‌داند که این نکته تردید درباره فایده ادامه عضویت آمریکا در آن را مطرح می‌کند.

وزیر دفاع آلمان این سخنان را در واکنش به اظهارات ترامپ بیان کرد و افزود: «این سازمان برای نظم بین‌المللی غیرقابل جایگزین است و در جهت آزادی و صلح خدمت می‌کند. به علاوه آنکه تهدیدات تروریستی، از جمله حملات داعش، تا زمانی که قدرت ناتو پابرجاست محدود می‌شود. شاید اساسی‌ترین مزیت ناتو آن باشد که در دنیای غیرقابل اعتماد، اطمینان ایجاد می‌کند».

در واکنشی که بسیاری آن را احساسی تلقی کرده‌اند، وزیر دفاع آلمان گفت: این ساختار نظامی «نشان‌دهنده پیوند ویژه و حتی عاطفی میان آمریکا و کشور‌های اروپایی است».

سخنان وزیر دفاع آلمان پس از آن بیان شد که به تازگی گزارش‌هایی از ملاقات ترامپ با مقامات ارشد نظامی آمریکا درباره مسئله خروج واشنگتن از پیمان اتحاد ۱۹۴۷ منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار