مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۳۹۸ هزار بیمه شده در استان، بسته حمایتی دولت را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سمساری مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی ۳۸۶ هزار نفر بیمه شده اجباری وجود دارد و ۱۲ هزار نفر هم بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که همه آن‌ها از بسته حمایتی دولت برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به این که بیمه شدگانی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، مشمول بسته حمایتی دولت هستند، افزود: این بسته حمایتی، نقدی است و از امشب یا نهایتا فردا، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان، مبلغ بسته حمایتی، به تعداد خانوار بستگی دارد، به طوری که خانوار‌های یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، خانوار‌های دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، خانوار‌های سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار‌های چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و خانوار‌های ۵ نفر به بالا ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

سمساری در خصوص افراد غیرمشمول بسته حمایتی هم گفت: این افراد از روز دوشنبه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه # ۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علت تخصیص نیافتن بسته حمایتی دولت را جویا شده و پاسخ دریافت کنند.

وی افزود: مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی هم با شماره تماس ۱۴۲۰، آماده پاسخ گویی به بیمه شدگان در خصوص بسته حمایتی دولت است.

۵۴ درصد جمعیت آذربایجان شرقی یعنی بیش از ۲ میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

تعداد بیمه شدگان اصلی استان هم حدود ۶۷۳ هزار و ۱۹۹ نفر است.

یادآور می‌شود: اسامی مشمولان بسته حمایتی دولت از سازمان تامین اجتماعی (این افراد از طریق دیتای سازمان تامین اجتماعی شناسایی شده‌اند) به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و پس از تایید سازمان هدفمندی یارانه ها، مبلغ حمایتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

صلاحیت بیمه شدگان آزاد و اختیاری سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بسته حمایت هم از سوی سازمان هدفمندی بررسی می‌شود و با توجه به این که بعضی از صاحبان مشاغل آزاد و اختیاری، کارفرما یا صاحب کسب و کار جداگانه‌ای هستند و رِنج حقوقی این افراد متغییر است، احتمال حذف آن‌ها وجود دارد.

افرادی که حق بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کند هم مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شوند.

در خانواده‌هایی که سه نفر مشمول بسته حمایتی باشند، یا بازنشسته، تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ... باشند هم تنها مشمول دریافت "یک" بسته حمایتی خواهند بود.

 

انتهای پیام/ش

 

۳۹۸ هزار بیمه شده در آذربایجان شرقی بسته حمایتی دریافت می کنند

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.