استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین زمینه اشتغال و تولید برای آینده دانش آموزان عشایری ارائه مهارت‌ها همراه با آموزش‌های علمی و تربیتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار و همایش دانش آموزان دختر دبیرستان شبانه روزی عشایر استان گفت: ایجاد شرایط و مهارت آموزی در دبیرستان فنی و حرفه ای- توسعه طرح ایران مهارت و ارائه مهارت‌ها در مراکز یادگیری محلی است.

وی افزود: دبیرستان‌های شبانه روزی فرصتی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر است و باید شرایط و امکانات مناسب برای آنان فراهم شود.

استاندار با تقدیر از اقدام‌های ارزشمند مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه آموزش و پرورش عشایر در فراهم کردن بستر‌های مناسب جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایر گفت:کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت عشایر فعالیت می‌کنند از بهترین خادمان در جامعه هستند.

وی خطاب به دانش آموزان دختر عشایر و با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه بانویی است که افتخار همسری بزرگمردی را دارد که همه آزادگان جهان به عدالت-شجاعت و مردانگی وی اعتقاد و اعتراف دارند.

 احمدی افزود : حضرت فاطمه زهرا (س) کسانی را می‌خواهد که ادامه‌دهنده سبک زندگی وی باشند.

وی گفت: توصیه می‌کنم برای شناخت شخصیت و جایگاه فاطمه زهرا (س) بیشتر مطالعه و تحقیق کنید

استاندار به تمدن بزرگ و ماندگار ایران اشاره کرد و افزود : آنچه برای ما به ماندگار مانده مردانگی –عفت- شجاعت و دفاع پدران و مادران بزرگی است که این ابهت را به ما انتقال دادند.

وی گفت: جهت عقب نماندن از چرخ توسعه جهانی باید شرایط و امکانات و دسترسی به مراکز تولید و اشتغال بومی را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:امسال ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات در قالب کاروان تجهیز مدارس اشعاری اختصاص یافت.

هادی زارع پور افزود: در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ دانش‌آموز عشایری استان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی راه یافتند.

وی از راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر در سال آینده خبر داد و گفت: ۲۱ فضای استیجاری در عشایر وجود دارد و با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال مدرسه پیش ساخته به فضا‌های آموزشی عشایر اضافه شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در مناطق عشایری ۲۳۲ مدرسه ابتدایی- ۷۰ مدرسه متوسطه اول و ۱۷ مدرسه متوسطه دوم وجود دارد.

وی گفت:در جهت ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری ۲ طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر و ارتقا سواد بزرگسالان عشایردر گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال نیز در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ۳هزار و ۶۰۲ دانش آموز شامل هزار و ۹۵۷ نفر در دوره ابتدایی - ۶۸۷ نفر در دوره متوسطه اول و ۶۷۲ نفر در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

اسماعیل رضایی افزود: با فراهم شدن شرایط خوابگاهی ۲۱۵ دانش آموز دختر عشایری در تنها خوابگاه شبانه روزی استان تحصیل می‌کنند.

وی گفت: همراه با فعالیت‌های آموزشی برنامه مهارت آموزی نیز در دبیرستان اجرا می‌شود.

در این همایش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هریک ۵۰ میلیون ریال به دبیرستان شبانه‌روزی کمک کردند.

در حاشیه این همایش استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کارگاه مهارت آموزی دانش آموزان دختر عشایری دیدن کرد

انتهای پیام/غ

راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.