عصر خاطره «مرهم» با حضور پزشکان و پرستاران دفاع مقدس در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری بسیج جامعه پزشکی برگزارشد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این برنامه دکتر رزمجو رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان که خود یکی از پزشکان حاضر در دفاع مقدس بود ، گفت: به برکت دفاع مقدس جمهوری اسلامی از کجا به کجا رسید، ما حتی سیم خاردار نمی توانستیم درست کنیم اما اکنون به جایی رسیده ایم که در بسیاری از زمینه ها جایگاه نخست را داریم، جنگ مثل واکسن بود و شاید در آغاز خساراتی داشت اما بعدا باعث شد تا مقاوم شویم.

وی افزود: جمهوری اسلامی در خیلی از حیطه ها ابرقدرت است و ما در زمینه پزشکی از اول انقلاب تاکنون خیلی رشد داشته ایم و اکنون پیشرفته ترین اعمال جراحی که در دنیا انجام می شود در ایران نیز انجام می شود،  ما اکنون از نظر نسبت پزشکان به جمعیت ردیف اول هستیم و در خصوص تجهیزات فضایی ما جزو کشوره های رده نخست هستیم، آینده جمهوری اسلامی درخشان است .

در ادامه دکتر کرباسی رئیس بسیج جامعه پزشکی اصفهان ضمن تشکر از جامعه خدوم پزشکی گفت: هدف از برگزاری این جلسه ادای وظیفه در جهت بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس و مرور آن است ، حفظ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه امروز ماست و انتقال فرهنگ دفاع مقدس پاسخگویی به توطئه هایی است که دشمنان در سر دارند.

وی تصریح کرد: مستندسازی و ثبت خاطرات و گفتنی های دفاع مقدس که گنجینه ای بی پایان است وظیفه ما است. امیدواریم این حرکت(برگزاری عصر خاطره مرهم) شروعی باشد برای برگزاری دیگر جلسات از این دست تا بتوانیم خدمات اعضای جامعه پزشکی که پاک دست هستند و دارای کارنامه درخشانی از خدمت هستند ، نشان دهیم. یکی از نشانه های حضور موثر جامعه پزشکی جان فشانی آنان در عرصه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: چهره بسیج جامعه پزشکی روشن و نورانی است، تلاش ما در راستای نشان دادن این چهره نورانی به جامعه است.

در این مراسم دکتر بهداد، دکترمحمد رستگاری، دکتر حمیدصانعی ، حاج آقا جوکار و محمود نجیمی به بیان خاطرات خود از دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/م

لزوم مستندسازی و ثبت خاطرات پزشکان و پرستاران دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.