حدود ۴۰۰ مهاجر غیرقانونی که با حفر تونل قصد ورود به آمریکا را داشتند، در مرز ایالت آریزونا با مکزیک بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، پاسگاه مرزی آمریکا اعلام کرد دستکم ۴۰۰ مهاجر غیرقانونی که با تونل زدن از زیر مرز آمریکا و مکزیک قصد ورود غیرقانونی به این کشور را داشتند در ایالت آریزونا بازداشت شدند.

مهاجران که عمدتا از اتباع کشور‌های آمریکای مرکزی بودند و شمار زیادی از آن‌ها در قالب خانواده قصد ورود به آمریکا را داشتند در نزدیکی شهر سن لوئیس [شهری مرزی در ایالت آریزونا] توسط نیرو‌های حفاظت مرزی آمریکا شناسایی و بازداشت شدند. آن‌ها هیچ تلاشی برای فرار از دست ماموران حفاظت مرزی آمریکا انجام ندادند.

به گفته مقامات آمریکایی، ۳۷۶ مهاجر از جمله ۱۷۶ کودک که بیشتر آن‌ها از اتباع کشور گوآتمالا بودند با حضور در مرز شرقی سن لوئیس که طی سال‌های اخیر به مسیر اصلی مهاجران غیرقانونی برای ورود به آمریکا تبدیل شده است، اقدام به حفر تونل‌های کم عمق زیر حصار فولادی کردند.

گفته می‌شود حصار فولادی تعبیه شده در مرز آریزونا، برای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه است و امکان عبور مهاجران پیاده وجود دارد. با این حال، علت حفر تونل پشت مرز مشخص نیست.

خوزه گاریبای، سخنگوی گارد مرزی، گفت: این گروه از مهاجران با حفر تونل‌های متعدد قصد داشتند هرچه سریعتر وارد خاک آمریکا شوند.

آنتونی پوروازنیک، یک افسر ارشد گارد مرزی به خبرگزاری‌ ای بی سی گفت: طی سی سالی که در گشت مرزی خدمت کرده ام هیچ گروه مهاجری چنین بی پروا قصد ورود به آمریکا را نداشتند. ۸۷ درصد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده اند که بیشتر آن‌ها خانواده‌هایی به همراه کودکانشان بوده اند.

پنجشنبه گذشته نیز یک گروه ۱۱۵ نفره از مهاجران غیرقانونی گواتمالایی قصد ورود به آمریکا از این منطقه را داشتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جمله مخالفان سرسخت ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش است. وی تاکنون بار‌ها اعلام کرده است که به کاروان مهاجران آمریکای مرکزی اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داد. ترامپ حتی پیشتر نیرو‌های نظامی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان در مرز جنوبی کشور مستقر کرد. اقدامی که منجر به وقوع درگیری میان مهاجران و نیرو‌های امنیتی در مرز مکزیک شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار