رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگیری متصدی کافی نتی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب یک شهروند زاهدانی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب یک شهروند زاهدانی، دستگیری عامل یا عاملان جرم در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات مقدماتی مأموران پلیس معلوم شد از حساب بانکی این شهروند مبلغی بدون اطلاع وی و به صورت غیرمجاز کسر شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی متهم شناسایی و بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سرحدی در ادامه افزود: متهم پرونده که متصدی یک کافی نت است دربازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مستندات دیجیتالی و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه انتسابی اعتراف کرد و گفت: شاکی پرونده جهت انجام ثبت نام اینترنتی خودرو به کافی‌نت مراجعه که به علت نداشتن سواد رایانه‌ای مراحل ثبت نام را به من محول کرد و من هم از این فرصت سوء استفاده و اطلاعات بانکی حساب او را ذخیره و اقدام به برداشت غیر مجاز از آن در قالب خرید اینترنتی کردم.

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان به شهروندان هشدارداد: به هیچ عنوان رمز‌های بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آن‌ها را تغییر دهند و از گذاشتن رمز‌های از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس است، جداً خودداری کنند و در صورتی که کارتشان مفقود یا به سرقت رفت در اولین فرصت به بانک مربوطه اطلاع و رمز‌های آن را تغییر دهند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: اگر می‌خواهند تراکنش مالی خود را از طریق کافی‌نت انجام دهند، شخصاً اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و از بازگو کردن آن به دیگران خودداری نمایند و درصورتی که توانایی انجام اینکار را ندارند از افراد آشنا و مطمئن درخواست کمک کنند.

سرهنگ سرحدی در پایان گفت: کاربران بعد از اتمام عملیات بانکی در کافی نت‌ها لازم است که رمز خود را تغییر دهند و اگر با نحوه تغییر رمز اینترنتی آشنایی ندارند از کارمندان بانک بخواهند اینکار را انجام دهند.

انتهای پیام/پ

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار