خالد جعفری گفت: اولویت این سازمان توسعه گلخانه‌های صنعتی و کوچک مقیاس است که تسهیلات بانکی در این راستا پرداخت می‌شود.

تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه در کردستان پرداخت می‌شود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری گفت: مساعد بودن بازار فروش محصولات تولیدی در گلخانه‌ها و امکان صادرات این نوع محصولات و پرداخت تسهیلات بانکی، شرایط مناسبی را برای توسعه و ایجاد گلخانه‌ها در کشور و بخصوص استان کردستان فراهم کرده است.

وی افزود: عزم دولت برای افزایش سطح گلخانه‌های کشور جدی است و با پرداخت تسهیلات از سرمایه گذاران و متقاضیان گلخانه‌ها حمایت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر اینکه یکی از پروژه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی و به تبع بخش کشاورزی استان توسعه گلخانه‌های صنعتی و کوچک مقیاس است، ادامه داد: حومه روستا‌های استان کردستان به جهت گستردگی شبکه گازرسانی، از شرایط مساعد و مناسبی برای احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس برخوردار است.

جعفری یادآور شد: باید مسئولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در راستای افزایش دانش بهره برداری از گلخانه‌ها و آگاهی بخشی به مخاطبان بخش بیش از پیش فعالیت کنند و ایجاد آسانکاری برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها از اولویت تمام بخش‌های سازمانی باشد.

وی برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای کارشناسان و متقاضیان را از برنامه‌های اولیه سازمان برای توسعه گلخانه‌ها در استان دانست و بیان کرد: برنامه‌های بازدید از گلخانه‌های سطح کشور برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است بر اساس برنامه‌ای که در سطح وزارت جهاد کشاورزی تدوین و ابلاغ شده باید تا سال ۱۴۰۴ حدود ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار گلخانه در کل کشور احداث شود.

انتهای پیام/م

احداث کنندگان گلخانه در کردستان تسهیلات می گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.