معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زرد‌ها امروز برای دهمین هفته متوالی به خیابان‌های فرانسه آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زردها امروز (شنبه) برای دهمین هفته متوالی و در میان تدابیر شدید امنیتی به خیابان‌ها آمدند. آنها پلاکاردهایی به شکل تابوت را نیز به یاد کشته‌شدگان تظاهراتِ هفته‌های گذشته با خود حمل می‌کردند.

دهمین هفته اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه

اعتراضات امروز جلیقه‌زردها با ادامه «گفتگوی بزرگ ملی» امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جنوب غربی این کشور با شهردارانی که خواهان برداشته شدن گام‌های ملموسی از سوی دولت هستند، همزمان است. معترضان هشدار داده‌اند تنها حرف زدن برای آرام کردن خشم «جلیقه‌زردها» کافی نیست.

دهمین هفته اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع در پلیس فرانسه اعلام کرد مقامات این کشور انتظار دارند شمار معترضان مانند هفته گذشته باشد؛ به طوری که بیش از ۸۰ هزار نفر بخاطر نابرابری و امتیازاتی که کارمندان ارشد دولتی از آن برخوردارند، به خیابان‌ها آمدند.

یکی از خواسته‌های معترضان جلیقه زرد آن است که شهروندان عادی، صدایی رساتر در تصمیم گیری‌ها داشته باشند.

دهمین هفته اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه + تصاویر

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه چند روز پیش، در چارچوب طرح گفتگوی ملی، جلساتی مشاوره‌ای بر سر مسائلی از قبیل: مالیات و خدمات عمومی را به صورت جداگانه در شمال و جنوب غربی این کشور با شهرداران برگزار کرد.

دهمین هفته اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه + تصاویر

این در حالی است که بسیاری از جلیقه‌زرد‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند مذاکرات برنامه‌ریزی شده در ده‌ها شهر و روستا را تحریم کنند. همچنین طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، بالا رفتن شمار افرادی که به دست پلیس به شدت مصدوم می‌شوند، خشم معترضان را نسبت به اقدامات دولت افزایش داده است.

طبق گزارش‌ها، حدود ۸۰ هزار نیروی امنیتی برای مقابله با تظاهرات سراسری فرانسه بکار گرفته شده‌اند که ۵ هزار نفر از آن‌ها در پاریس حضور دارند.

مردم فرانسه مدتی است در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون دست به تظاهرات زده‌اند و خواستار اصلاحات در این کشور هستند.  گفتنی است در جریان اعتراضات در فرانسه تاکنون ۱۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار