امروز شاهد ناپایداری دریایی قابل ملاحظه در کلیه مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس خواهیم بود.

مرضیه سی سی پور  کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت:طی امروز شاهد ناپایداری دریایی قابل ملاحظه در کلیه مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس خواهیم بود.

وی افزود: سرعت وزش باد‌های جنوب غربی - شمال غربی امروز در کلیه مناطق دریایی استان از جمله تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس قابل توجه خواهد بود که با توجه به شدت یافتن آن خصوصا از ساعات ظهر اختلال در تردد دریایی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت وزش باد تا ساعات شب قابل ملاحظه خواهد بود و در برخی نقاط از جمله تنگه هرمز از ظهر امروز به بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، ارتفاع موج نیز بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

مرضیه سی سی پور افزود: توصیه می‌شود با توجه به شرایط ناپایدار دریایی شناور‌های سبک و صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان جهت تردد به جزایر خلیج فارس صورت گیرد و از تردد کشتی‌های تجاری به سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همچنین بوشهر و خوزستان جدا خودداری شود.

وی گفت:سامانه ناپایدار ضعیف بارشی که دیروز در برخی نقاط شرقی استان بارش پراکنده داشت از این مناطق خارج شده و به تدریج شاهد کاهش ابرناکی خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:صبح امروز در مقایسه با دیروز شاهد کاهش دمای کمینه دربیشتر نقاط بودیم که محسوس‌ترین آن کاهش ۱۱ درجه‌ای دما در حاجی آباد بود.

سی سی پور گفت:فردا نیز روند کاهشی دما و سرد شدن هوا در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان شنبه ۲۹ دی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.