مجید باشعور گفت: قیمت کاغذ هفته گذشته به بندی ۳۳۰ هزار تومان رسیده بود از این رو نمی‌توان آینده خوبی برای صنعت نشر تصور کرد.

گلایه یک ناشر از افزایش سرسام آور قیمت کاغذ در بازارمجید باشعور مدیرمسئول نشر تایماز در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کتاب جدید این انتشاراتی گفت: تقریبا کتاب جدیدی منتشر نکردیم در حال حاضر بنا بر سفارش کتاب دعا و نیایش با پروردگار منتشر کردیم.

وی بابیان اینکه این مسئله به دلیل اوضاع کاغذ و ثابت نبودن قیمت آن در بازار به وجود آمده است،بیان کرد: قیمت کاغذ هفته پیش به بندی ۳۲۵ تا ۳۳۰ هزار تومان رسیده بود و در مقطعی  قیمت آن تا بندی ۳۸۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کرد.

باشعور افزود: اوضاع نشر به گونه‌ای شده که دیگر نمی‌توان برای انتشار کتابی سرمایه گذاری کرد و وضعیت کنونی نشر، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد چراکه از یک طرف انتشار کتاب گران تمام می‌شود و از طرف دیگر مردم توانایی خرید کتاب ندارند.

مدیرمسئول نشر تایماز با تاکید بر اینکه مردم درآمد ثابتی دارند، برای مثال کارمند هستند و درآمد آن‌ها تغییری نمی‌کند، بیان کرد: اگر سال آینده در قیمت بنزین  تغییراتی ایجاد کنند و بنزین  سهمیه‌ بندی شود، در بازار نشر و نمایشگاه سی و دوم کتاب هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دیگر نمی‌توان برای سرمایه گذاری در زمینه فرهنگ مانور زیادی داد، ادامه داد: امکان سرمایه گذاری در زمینه فرهنگ نیست و قیمت ملزومات صنعت چاپ هم افزایش پیدا کرده است برای مثال قیمت تونل در سال گذشته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود در حالیکه  به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است از این رو چاپخانه‌ها هم به طور عادی مجبور هستند قیمتشان را افزایش دهند.

با شعور گفت: زینک که لیتوگرافان استفاده می‌کنند افزایش قیمت داشته است. از این اوضاع صنعت نشر دورنمای خوبی را نمی توان تصور کرد و نمی‌توان گفت آینده صنعت نشر چگونه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار