شهردار تهران گفت: آمارها درباره سلامت محرمانه نیستند و بر اساس این آمار اطلاعات دیابت و فشار خون شهروندان به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد، درباره مشکلات شهر تهران اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام گرفته از مردم متوجه شدیم بیش از ۹۰ درصد مشکلات را آلودگی هوا و ترافیک تشکیل داده است و مدیریت شهر تهران نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد، البته وضعیت امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر است.

شهردار تهران با اشاره به تعداد روز‌های پاک افزود: میزان روز‌های پاک ما امسال بسیار بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی درباره سلامت شهروندان در کنار بحث ترافیک اظهار کرد: هیچ یک از آماری که درباره سلامت وجود دارند محرمانه نیستند و بر اساس این آمار اطلاعات دیابت و فشار خون شهروندان به دست می‌آید.

مرگ بیش از  ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا

حناچی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: استفاده از راهکار‌هایی که به سلامتی افراد کمک می‌کند باید در دستور کار قرار بگیرد که استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی از جمله راهکار‌های درست است.

سه شنبه‌های بدون خودرو حرکتی برای کاهش آلودگی هوا

شهردار تهران با اشاره به سه شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: برای ایجاد حرکتی مناسب در راستای کاهش آلودگی هوا است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، گفت: به کمک دانشگاه و دانشجویان می‌توان فرهنگ سازی مناسب داشت و ایجاد کارآفرینی در دانشگاه‌های نسل ۳ برای ما در شهرداری اهمیت بسیاری دارد.

حناچی با اشاره به مدیریت پسماند بیان کرد: باید به کمک دانشگاه‌ها راهکار مناسب برای این موضوع پیدا کنیم؛ بزرگترین نعمت الهی تهران آب است، اما ما تمام آن‌ را به فاضلاب تبدیل می‌کنیم.

شهردار تهران یادآوری کرد: دانشگاه‌ها نقش به سزایی در  پیشبرد اهداف سلامت و بهبود آلودگی هوا دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار