رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، گفت: تا مهر ۹۹ ساختمان جدید پلاسکو به کسبه تحویل داده می‌شود.

مهر ۹۹ پلاسکو به بهره برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کاری رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در آیین تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو با بیان اینکه رئیس بنیاد مستضعفان سال ۹۵ وعده ساخت دو ساله ساختمان جدید را داد، گفت: بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود، اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از ۷ طبقه نمی‌داد، میراث فرهنگی هم به دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از ۴ طبقه مجوز نمی‌داد.

وی افزود: جلسات متعددی برگزار و در اواخر پاییز ۹۶ شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان با احداث ساختمان ۱۰ طبقه موافقت کردند، اما میراث فرهنگی این توافق را تأیید نکرد.

کاری اظهار کرد: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را بر عهده گرفت، جلسات مکرر بین نهاد‌های ذیربط برگزار شد و بالاخره ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکوی جدید انجام شد.


بیشتر بخوانید: ساخت پلاسکو ۲۰ طبقه تا شهریور ۹۹


وی افزود: مقرر شد ساختمان شمالی ۵ طبقه توسط کسبه مقاوم‌سازی شود و برج پلاسکو هم با همان سطح و سطوح و طبقات در دو سال توسط بنیاد ساخته شود.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بیان کرد: ۲۷ شهریور ۹۷ شورای تأمین استان این توافق را تصویب کرد و ۳۱ شهریور ۹۷ کمیسیون ماده پنج آن تصویب شد و در نهایت مقرر شد، از اول مهر ماه پروژه آغاز شود که گودبرداری در این حوزه آغاز شد.

کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکوی جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال ۹۸ قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر ۹۹ پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار