سناتور آمریکایی خواستار شهادت دادن وکیل سابق رئیس‌جمهور این کشور در خصوص ساخت برج ترامپ در مسکو، در مقابل اعضای سنا شد.

دموکرات‌‎ها خواهان شهادت کوهن در مقابل سنا هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ریچارد بلومنتال، نماینده دموکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا خواستار شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس جمهور این کشور در مقابل کمیته قضایی سنا شد.

بلومنتال پس از انتشار گزارش‌های مبنی بر اینکه وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ساخت برج ترامپ در مسکو به کنگره این کشور دروغ گفته، خواهان شهادت او در مقابل سنا شد. این قانونگذار آمریکایی روز گذشته در نامه‌ای به سناتور لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنا خواهان شهادت فوری کوهن در مقابل این کمیته شد و اعلام کرد که سنا باید تحقیقات کاملی را در خصوص دست داشتن رئیس جمهور در این جرایم صورت دهد و مشخص شود که آیا ترامپ در روند قضایی به منظور پنهان نگه داشتن این جرایم مانع تراشی کرده است یا خیر.

این سناتور دموکرات گفت: اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند رئیس جمهور برای جلوگیری از اجرای عدالت، ترغیب به شهادت دروغ و توطئه چینی برای نقض قوانینی که دروغ گفتن به کنگره را ممنوع می‌کند، مجرم است.

بازفید نیوز روز پنج شنبه به نقل از دو مقام قضایی فدرال گزارش داد کوهن به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، گفته که ترامپ شخصا او را برای دروغ گفتن درباره زمان برگزاری مذاکرات مربوط به برج ترامپ در مسکو اغوا کرده است. ترامپ در واکنش به اظهارات وکیل سابق خود گفت که او برای کاهش دوران محکومیتش دروغ می‌گوید. با این حال انتشار این گزارش سبب افزایش درخواست از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا برای انجام تحقیقات در این خصوص شد.

کوهن ماه گذشته به جرم نقش داشتن در پرداخت حق السکوت به زنان به منظور کمک به ستاد انتخاباتی ترامپ و دروغ گفتن به کنگره درباره پروژه پیشنهادی برج ترامپ در روسیه به سه سال حبس محکوم شد. وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده ترامپ به وی دستور داده است مرتکب تخلفات مالی انتخاباتی شود، ولی ترامپ این مسئله را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار