دبیر علمی جشنواره گفت:چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی اوایل سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عزیزی راد دبیر علمی جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌تواننداعلام فراخوان جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی آثار خود را که در بازه زمانی ابتدای دی ۹۶ تا پایان بهمن ۹۷ در نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مجوز دار منتشر شده به آدرس azarsh.pressfestival ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ بخش حرفه‌ای و ویژه برگزار خواهد شد ادامه داد: بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله، مقاله، یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش خبری و تولیدی، کاریکاتور، طنز مطبوعاتی و عکس خبری برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش ویژه جشنواره نیز به تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه‌های محلی با محتوای شعار سال، حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قیام تاریخی ۲۹ بهمن تبریز و رویداد تبریز ۲۰۱۸ اختصاص دارد.

عزیزی راد اضافه کرد: هر شرکت کننده می‌تواند در بخش حرفه‌ای در هر قالب ۳ اثر به دبیرخانه ارسال کند و آثار غیر مرتبط با مسائل استان و آثار مندرج با نام مستعار پذیرش نخواهند شد.

محمدپور رئیس این جشنواره نیز گفت: برگزاری جشنواره بستر مناسبی برای ارزیابی تولیدات خبری و ارزیابی کیفی خبرگزاری‌ها و ارتقای کیفی نشریات است.

وی در خصوص جوایز نفرات برگزیده این دوره از جشنواره نیز گفت: ۲ میلیون تومان همراه با تندیس جشنواره و لوح تقدیر به نفر اول و به نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب ۱.۵ و یک میلیون تومان همراه با لوح تقدیر اختصاص خواهد یافت.

وی بیان اینکه در برهه کنونی نادیده گرفتن دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران خیانت به خون شهیدان است افزود: رسانه باید در کنار انعکاس واقعیت‌های جامعه، کجی ها، ناراستی ها، انحراف‌ها و کوتاهی‌های مسئولان را نیز نقد کند.

محمدپور ادامه داد: رسانه‌ها عنصر نافذی هستند که می‌توانند مشارکت یکایک افراد جامعه به ویژه نسل جوان را برای استمرار حرکت جمهوری اسلامی ایران جلب کنند تا با انسجام و همدلی از مشکلات پیش روی سربلند عبور کنیم.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.