دژپسند گفت: سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار مالیاتی و شفاف سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایند‌های مالیات ستانی است.

‎الکترونیکی کردن فرآیند‌ها، کارآمدترین راه مبارزه با فرار مالیاتی‎به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران آن وزارتخانه و همچنین چند تن از صاحب نظران ارشد حوزه اقتصادی و فنآوری اطلاعات، شامگاه پنجشنبه با حضور در محل نمایشگاه دستاورد‌های طرح جامع مالیاتی، در جریان میزان پیشرفت طرح‌های سازمان امور مالیاتی کشور در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت.

فرهاد دژپسند در این بازدید با اشاره به سرعت تحولات در حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: تحولات در بخش فنآوری اطلاعات خطی نیست بلکه نمایی است.

وی تصریح کرد: سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار مالیاتی و شفاف سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایند‌های مالیات ستانی است.

‎وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم با سرعت تکنولوژی همراه شویم همواره عقب خواهیم ماند.

وزیر اقتصاد پیاده سازی طرح جامع مالیاتی را بعنوان بستری برای سرعت، شفافیت و سلامت اخذ مالیات برشمرد و گفت: این طرح بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کاهش فساد اداری و افزایش درآمد پاک، می‌تواند نقش موثری در تسریع کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی داشته باشد.

‎دژپسند ضمن تاکید بر رفع کاستی‌ها و ایرادات احتمالی این سامانه، خواستار اخذ و بکارگیری نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی صاحب نظران مالی و فنآوری اطلاعات شد.

‎گفتنی است، هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی ایجاد یک نظام نوین مالیاتی است به‌طوری که کلیه امور مالیاتی مودیان ازجمله ثبت‌نام، ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و حتی محاسبه و حسابرسی مالیات به‌صورت الکترونیکی انجام شود تا فرار مالیاتی کاهش‌یافته و عدالت مالیاتی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۱:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۷
سلام جالب است بعد از چند ماه که بنده حذف نقدینگی را مطرح کرده ام فردی پیدا شد و طرح الکترونیکی دریافت مالیات را بیان می کند ولی نمی داند چطور از سرمایه های خفته ثروتمندان مالیات بگیرد . لذا به ایشان بفرمایید باید مهلتی برای واریز سکه و ارز و ریال به مردم داده شود و بعد از مهلت مقرر حداقل 50درصد واریز نقدینگی مالیات اخذ شود . تا شفاف سازی ثروت بوجود آید و تمامی مبادلات الکترونیکی گردد .
آخرین اخبار