مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: نام‌های محمد و فاطمه در صدر فهرست نام نوزادانی هستند که از ابتدای امسال تا کنون به دنیا آمده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: در این مدت نام ۳۳۸ نوزاد محمد و ۵۵۴ نوزاد فاطمه ثبت شده است.

وی ادامه داد: بررسی فراوانی نام نوزادان دختر و پسر در ده ماه امسال و سال‌های پیش نشان می‌دهد استفاده از نام ائمه اطهار در استان بوشهر بیشترین فراوانی را داراست.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر همچنین بیان کرد: در بین پسران نام‌های محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین، رضا، ابوالفضل، علیرضا، امیرعباس و مهدی و در بین دختران نیز نام‌های فاطمه، زهرا، زینب رقیه، حلما، فاطمه زهرا، آوا، مریم، یسنا و مهرسا بیشترین فراوانی را دارند.

موافقت با ۱۹۱۱ تقاضا برای تغییر نام و نام خانوادگی

اسکندر پاسالار افزود: با ۸۲۲ مورد تغییر نام و هزار و ۸۹ مورد تغییر نام خانوادگی موافقت شد.

وی، جوانان را بیشترین گروه سنی متقاضی تغییر نام عنوان کرد و گفت: تغییر نام افراد بین ۱۵ تا ۱۸ سال حتما باید با تایید، ولی باشد، اما افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند خودشان در این مورد اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: پس از بررسی فراوانی نام کنونی و نام پیشنهادی در بازه زمانی پنج سال اخیر و در صورت بیشتر بودن فراوانی نام پیشنهادی، مجوز تغییر نام صادر می‌شود.

پاسالار یادآور شد: متقاضیان تغییر نام می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال درخواست تغییر نام کنند که این درخواست بر اساس دستورالعمل ثبت احوال بررسی و نتیجه به فرد اعلام می‌شود.

وی در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز گفت: در ۱۰ ماه امسال هزارو ۸۹ مورد تغییر نام خانوادگی داشته‌ایم که نزدیک به نیمی از آن‌ها مربوط به حذف نام مکان و طوایف بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر تاکید کرد: نام خانوادگی‌های مناسب قابل تغییر نیستند، اما نام‌های خانوادگی بدمعنی و نامانوس می‌توانند به واژگان دارای معانی مناسب تغییر یابند.

وی اشاره کرد: پسوند یا پیشوند محل، شغل، طایفه و... می‌تواند از نام خانوادگی حذف شود.

انتهای پیام/ک

۱۹۱۱ بوشهری نام یا نام خانوادگی خود را تغییر دادند

 

برچسب ها: نوزاد ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.