مجتمع آبرسانی به شهرستان قلعه گنج با اعتباری ۳۵ میلیارد تومانی با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس و جمعی از مدیران استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه خود به استان کرمان، ضمن بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج، مجتمع آبرسانی به این شهرستان را افتتاح کرد.

این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و ظرفیت تأمین آب ۱۷۲ لیتر بر ثانیه، آب مورد نیاز این شهرستان را از ۴ حلقه چاه و با طی مسیری ۶۵ کیلومتری تأمین خواهد کرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم جزء وظایف اولیه دولت است، ولی این منطقه از حیث آب آشامیدنی وضعیت بدی دارد.

احمد حمزه تصریح کرد: متأسفانه شاخص آب آشامیدنی در شهرستان قلعه گنج ۵۴ درصد است و ۴۶ درصد مردم دارای وضعیت آب آشامیدنی تعریف شده‌ای نیستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همراه با استاندار کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس و جمعی از مدیران استانی و محلی همچنین از مجتمع پرورش بز شیری مورسیا در شهرستان قلعه گنج بازدید کردند.

این مجتمع دارای چهار هزار و دویست رأس بز شیری مولد از نژاد اصلاح شده اسپانیایی با نام مورسیا است که هر بز روزانه بیش از سه لیتر شیر می‌دهد و هم اکنون ۴۵ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

 نوبخت و هیأت همراه سپس با حضور در کارخانه لبنیات پاک قلعه گنج، از نزدیک مراحل مختلف فرآوری شیر تولیدی در قلعه گنج را مشاهده کرد.

این کارخانه با جمع آوری پنج تن شیر بز بصورت روزانه از دامداران، محصولات دوغ، ماست و پنیر تولید می‌کند. بنا به گفته مسئولین؛ با افتتاح این کارخانه ۱۰ نفر بطور مستقیم و صد‌ها خانواده بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/ی

سفرمعاون رییس جمهور به جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار