وزیر راه و شهرسازی بزرگراه ۶۱ کیلومتری گناوه-دیلم را در شمال استان بوشهر افتتاح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  این بزرگراه به طول ۶۱ کیلومتر و عرض ۱۱ متر با اعتبار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

بزرگراه گناوه-دیلم ۱۲۰ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل دارد و برای ساخت آن ۳۵۱ هزار مترمربع خاکبرداری و یک میلیون و ۱۱۶ هزار مترمکعب خاکریزی شده و ۱۶۱ هزار تن آسفالت و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن به کار رفته است.

مجری این طرح موسسه الهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بوده است.

سهولت در حمل و نقل و جابه جایی، کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی در نقل و انتقالات کشور، اشتغال زایی وجذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز، توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی کشور از اهداف مهم این طرح است.

افتتاح بزرگراه گناوه-دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: هدف وزارت راه و شهرسازی این است که مسیر‌های اصلی که بار ترافیکی سنیگن دارد را به منظور ایمن سازی و راندمان سفر به بزرگراه تبدیل کند.

محمد اسلامی افزود: هدف دیگر ما در استان بوشهر نیز اتصال استان بوشهر را به شبکه ریلی است که البته پروژه در دست اجرا است و امروز تعدادی از قطعات امروز همزمان عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی از طراحی برنامه گسترده برای رونق‌بخشیدن به بازار مسکن خبر داد و افزود: در استان بوشهر نیز با تعریف برنامه‌ای که صورت گرفته شاهد بهبود راه‌ها، اتصال به خط ریلی و بهبود وضعیت مسکن و بافت فرسوده باشیم.

                          افتتاح بزرگراه گناوه-دیلم با حضور وزیر راه و شهرسازی

انتهای پیام/م

افتتاح برزگراه گناوه_دیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.