معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: طی چند سال اخیر ۲۵ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال خسارت ناشی از بحران‌های طبیعی به بخش‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، باقر کرد معاون امور عمرانی استاندار در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران استان به خبرنگاران گفت: بخشی از این خسارت‌ها ناشی از نبودن زیرساخت‌ها و سیل بند‌های شهری، بخشی مربوط به راه‌ها و جاده‌ها و بخشی هم خسارت‌هایی است که بر اثر خشکسالی به مردم و کشاورزان وارد شده است.

وی افزود: شمال استان درگیر اصلی خشکسالی و ریزگرد‌ها و بیماری‌های تنفسی ناشی از آن و جنوب استان نیز علاوه بر خشکسالی با سیلاب‌های فصلی مواجه می‌باشد و در تمام این موارد ستاد بحران باید نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی بحران‌ها خاص استان سیستان و بلوچستان است، اضافه کرد: بحران‌هایی از جمله سونامی، آتش گرفتن نخلستانها، جلبک‌های چاه نیمه و پدیده کوه تفتان بحران‌های خاص استان سیستان و بلوچستان است.

معاون استاندار گفت: کوه تفتان که در سال گذشته هشدار‌هایی هم داشت، به عنوان پدیده‌ای است که می‌تواند بروز بحران کند و مطالعات زمین شناسی نیز باید انجام شود و اوضاع تحت کنترل و نظارت ستاد بحران استان باشد.

 

انتهای پیام/پ

مطالعات زمین شناسی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار