نماینده ارشد کره شمالی در مذاکرات با آمریکا امروز (پنجشنبه) وارد پکن شد و گفته می‌شود پس از آن راهی واشنگتن خواهد شد.

نماینده ارشد کره شمالی در مذاکرات با آمریکا امروز وارد پکن شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز (پنجشنبه) نماینده ارشد کره شمالی در مذاکرات با آمریکا و مسئول مسائل هسته‌ای این کشور وارد پکن شد و گفته می‌شود قصد دارد از آنجا راهی واشنگتن شود.

پیش از این، خبرگزاری‌های آمریکا و کره جنوبی به نقل از منابع ناشناس گزارش داده بودند مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده ارشد کره شمالی، قرار است جمعه در واشنگتن دیدار کنند و در خصوص نشست دوم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به رایزنی بپردازند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سال گذشته میلادی چند بار به پیونگ یانگ سفر کرد، ولی تلاش‌های او برای پیشبرد مذاکرات با همتای کره شمالی اش به دلیل بدعهدی‌های آمریکا در آخرین لحظه لغو شد.

پیش از این، یک روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور از پیشنهاد واشنگتن به پیونگ یانگ برای برگزاری نشست دوم در نیمه ماه فوریه در ویتنام خبر داده بود.

رهبر کره شمالی در سفر اخیر به چین اعلام کرد برای دیدار دوم با رئیس جمهور آمریکا آماده است به شرطی که واشنگتن نخواهد صبر کشورش را با اعمال تحریم‌های بیشتر امتحان کند.

ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره و توقف آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ در ازای تسهیلات اقتصادی و کاهش تحریم‌ها به توافق‌های اولیه دست یافتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار