نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ویژه شهرستان هرسین در سالن جلسات هرسین برگزار شد .

شهرستان هرسین پیشتاز در امر اشتغال زاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛شاه آبادی فرماندار هرسین در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ویژه شهرستان هرسین با حضور حضرت آیت اله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دادگستری، حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل کار و امور اجتماعی و فرماندار کرمانشاه در سالن جلسات هرسین برگزار شد؛ گفت : در شهرستان هرسین ۱۰۲۳ نفر اشتغال از محل تسهیلات روستایی و عشایری ایجاد شده است که با این عملکرد، بیش از ۹۷ درصد تعهدات اشتغال در شهرستان هرسین در سال ۹۷ تحقق یافته است.

وی گفت : همچنین در حوزه ی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هم برای ۱۵۵ نفر اشتغال ایجاد شده است‌.

شاه آبادی افزود : هرسین دومین شهرستان استان کرمانشاه در حوزه صنایع بزرگ است و کارخانه هایی همچون؛ قند بیستون، شیر و لبنیات بیستون، کرپ ناز، پلی مر، پتروشیمی اوره و آمونیاک، مجموعه صنعتی و بازرگانی شکری _با ۵ واحد صنعتی_ در این شهرستان فعال هستند.

وی افزود : پروژه ذوب آهن به مدیریت شکری در حال اجراست و ۵۵۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند‌ که بیش از ۴۰۰ نفر از این تعداد از شهرستان هرسین جذب شده اند‌‌.

شاه آبادی گفت : فاز دوم پتروشیمی اوره و آمونیاک مشکلات دریافت تسهیلات این مجموعه را با تلاش بسیاز مرتفع کرده ایم. این مجموعه در مرحله شروع عملیات اجرایی به ۱۰۰۰ نفر نیروی کار احتیاج دارد که تلاش می کنیم از میان نیروهای بومی جذب شوند.

وی گفت : در مرحله آغاز به کار بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر در این مجموعه مشغول کار می شوند که طبق هماهنگی های صورت گرفته بخش اصلی نیروی کار مجموعه از شهرستان جذب می شوند.

شاه آبادی افزود : با هماهنگی های صورت گرفته، فنی و حرفه ای مهارت های مورد نیاز مجموعه را به جوانان جویای کار هرسینی آموزش می دهد.

وی افزود : واحد تولید قند در مجموعه کارخانه قند بیستون با استعداد ۱۷۰ نفر اشتغال در دست اقدام است.

شاه آبادی گفت : شهرستان هرسین از زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است. ایستگاه راه آهن در کنار دست پتروشیمی اوره و آمونیاک ایجاد می شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

وی گفت :  هرسین به فرودگاه کرمانشاه نزدیک است و از این امکان می تواند برای توسعه سرمایه گذاری استفاده کند.

شاه آبادی افزود : شهرک صنعتی هرسین یک ظرفیت بسیار خوب است که برای رونق نیازمند تکمیل زیرساخت ها، کاهش قیمت زمین و اختصاص مشوق های سرمایه گذاری است.

وی افزود : پروژه توسعه بزرگراه هرسین کرمانشاه هرسین به طول ۲۸۰۰ کیلومتر همراه با یک کمربند سبز در دست ساخت است که به توسعه شهرستان بسیار کمک می کند.

شاه آبادی گفت : شهرستان هرسین در دوران استانداری دکتر ترک نژاد با احداث راه هرسین نورآباد از بن بست بیرون آمد. همچنین در این دولت هم در مسیر کریدور مبادلاتی جنوب غرب به شمال غرب قرار گرفت و از یک جایگاه ویژه مبادلاتی برخوردار می شود‌.

وی گفت : شهرک صنعتی هرسین یک ظرفیت بسیار خوب است که برای رونق نیازمند بهبود زیرساخت ها و اختصاص مشوق های سرمایه گذاری است.

شاه آبادی افزود : اشتغال اولویت اول استان است و بسیاری از مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری را می توان با یک دید مساعد و دلسوزانه حل کرد و با این کار بستر اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم کرد .

 

 

انتهای پیام/د

شهرستان هرسین ۱۰۲۳ نفر اشتغال از محل تسهیلات روستایی و عشایری دارد

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.