پس از شکست سنگین دولت انگلیس در پارلمان در ارتباط با تصویب توافق دولت با اتحادیه اروپا در خصوص برکسیت، رای عدم اعتماد نخست‌وزیر این کشور در پارلمان در حال بررسی است.

پارلمان انگلیس در حال بررسی رای عدم اعتماد ترزا میبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان انگلیس در حال بررسی رای عدم اعتماد علیه ترزا می، نخست وزیر این کشور است.

طرح عدم اعتماد نخست وزیر انگلیس اولین بار از سوی حزب کارگر این کشور مطرح شد. بررسی این موضوع درست یک روز پس از بررسی توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا در زمینه برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، صورت می‌گیرد.

در رای گیری شب گذشته پارلمان انگلیس، ترزا می‌ متحمل سنگین‌ترین شکست دولت از پارلمان از سال ۱۹۲۴ شد. توافق دولت لندن با اتحادیه اروپا با ۴۳۲ رای مخالف در برابر ۲۰۲ رای موافق در پارلمان انگلیس با شکست مواجه شد. به دنبال این رای گیری، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس طرح رای عدم اعتماد نخست وزیر را تقدیم پارلمان این کشور کرد. 

انگلیس قرار است در ۲۹ ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود با این حال هنوز توافقی در خصوص شروط مربوط به برکسیت حاصل نشده است. همچنین نمایندگان پارلمان انگلیس در حال آماده‌سازی طرحی برای به تاخیر انداختن فرایند خروج لندن از اتحادیه اروپا هستند. این طرح بعد از آن پیگیری شد که ترزا می نتوانست توافقنامه برکسیت را به تصویب پارلمان  برساند. بررسی این موضوع در حال حاضر در پارلمان انگلیس در جریان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، برکسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار