حسینی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در ابتدای پیروزی انقلاب هفت هزار مگاوات بود که اکنون از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدزمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در سمینار آموزشی مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در ساختمان‌ها اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تنوع نیروگاه‌ها در سطح کشور بوده‌ایم به نحوی که انرژی برق هم‌اکنون از طریق نیروگاه‌های مختلفی همچون دیزلی، اتمی، گازی، تجدیدپذیر، برق‌آبی، چرخه ترکیبی، تولید پراکنده و بخاری تولید می‌شود.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با کشور‌های همسایه هیچگونه تبادل برق نداشتیم، اما در حال حاضر با هفت کشور همسایه تبادل برق داریم.


بیشتر بخوانید: ظرفیت پست‌های برق ایران به ۳۷۸ هزار مگاولت آمپر رسید/ افزایش ۱۴ برابری ظرفیت پست‌ها نسبت به ابتدای انقلاب


حسینی با بیان اینکه بیش از ۵ دهه است که تمام کشور‌های توسعه یافته با هم ارتباط شبکه‌ای الکتریکی دارند، بیان کرد: مبادله انرژی برق در این کشور‌ها براساس اهداف و منافع اقتصادی و سیاسی صورت می‌پذیرد.

وی در خصوص استراتژی‌های تغییرات در سیستم‌های تامین انرژی آینده، گفت: کاهش تولید کربن و استفاده روزافزون از منابع انرژی تجدیدپذیر، مشارکت بیشتر مشترکان، استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ICT، مدیریت گلوگاه‌های شبکه، طراحی و سیاستگذاری در بازار‌های جدید انرژی، در نظر گرفتن محدودیت‌های زیست محیطی و امکان دسترسی حداکثری مردم جهان به انرژی برق از جمله استراتژی‌های تغییرات در سیستم‌های تامین انرژی آینده است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر افزود: شبکه‌های توزیع فعال، دیجیتال کردن واحد‌های تولیدی، گسترش HVDC و استفاده از الکترونیک قدرت، سیستم‌های ذخیره سازی انرژی، مفاهیم جدید در بهره‌برداری، کنترل و طراحی بازار برق، مفاهیم جدید در حفاظت، مفاهیم توسعه یافته برنامه‌ریزی و کنترل توان اکتیو و راکتیو، ابزار جدید برای ارزیابی عملکرد فنی سیستم و افزایش ظرفیت انتقال از جمله اقدامات استراتژیک برای تحقق شبکه‌های برق آتی است.

حسینی در خصوص اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا گفت: حل مشکلات شبکه، حل مسائل محیط زیست و حل مسائل اقتصادی و بازار برق از جمله اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضاست که دنیا برای اجرایی کردن این اهداف، استفاده از سیگنال‌های قیمتی، اطلاع‌رسانی عمومی، جایگزینی تکنولوژی و سهمیه بندی و مکانیزم بازار را مد نظر قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

حل مشکلات زیست محیطی  در گرو  رفع مسائل شبکه توزیع است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار