سایت فاکس اسپورت آسیا در گزارشی به بررسی تاریخچه دیدار‌های ۲ تیم ملی فوتبال ایران و عراق در جام ملت‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل سایت "فاکس اسپورت آسیا"، ۲ تیم برتر گروه چهارم جام ملت‌های آسیا امروز چهارشنبه برای مشخص شدن تیم اول این گروه به مصاف یکدیگر خواهد رفت.

شاگردان کارلوس کی روش به دنبال شکستن طلسم ۴۳ ساله قهرمان نشدن در جام ملت‌های آسیا هستند و در طرف مقابل تیم ملی عراق ۲ بازی ابتدایی خود را مقابل تیم‌های ویتنام و یمن با پیروزی پشت سر گذاشته است.

آخرین دیدار این ۲ تیم به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد که با حذف ایران از جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا همراه بود.

گزارش فاکس اسپورت آسیا از دیدار تیم های فوتبال ایران و عراق

در آن بازی تیم ملی فوتبال ایران در نیمه اول بازی ۱۰ نفره شد و مسابقه در ۹۰ دقیقه یک - یک به اتمام رسید. تیم عراق در شرایطی که چند دقیقه تا پایان وقت‌های اضافه باقی مانده بود ۳ بر ۲ از ایران پیش افتاد و بازیکنان این تیم در شرایطی که فکر می‌کردند در این بازی پیروز هستند، رضا قوچان نژاد مهاجم تیم ایران در دقیقه ۱۱۸ بازی را به تساوی ۳ - ۳ رساند. تیم عراق در نهایت در ضربات پنالتی توانست برنده این مسابقه شود.

چهار سال بعد این ۲ تیم در جام ملت‌های آسیا مقابل هم قرار گرفته اند، اما قطعا این دیدار به اندازه بازی سال ۲۰۱۵ حساسیت نخواهد داشت. با این حال دیدار‌های این ۲ تیم همیشه در آسیا جزو رقابت‌های مهم محسوب می‌شود.

گزارش فاکس اسپورت آسیا از دیدار تیم های فوتبال ایران و عراق

ایران در ۶ دیدار قبلی خود مقابل تیم عراق در جام ملت‌های آسیا ۴ پیروزی بدست آورده و ۲ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین تیم ایران در تمام این ۶ دیدار مقابل تیم عراق موفق به گلزنی شده است. این هفتمین تقابل تیم ملی ایران و تیم عراق در جام ملت‌های آسیا است.

تیم ملی فوتبال ایران از سال ۱۹۹۶ در ۱۹ بازی آخر مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا هیچ شکستی را قبول نکرده است. آن‌ها ۱۵ دیدار از این ۱۹ بازی را پیروز شدند و ۴ بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.

در طرف مقابل تیم ملی عراق به دنبال این است که برای دومین بار در تاریخ فوتبالشان مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را بدون شکست به پایان برسانند.

گزارش فاکس اسپورت آسیا از دیدار تیم های فوتبال ایران و عراق

تیم ملی عراق در سال ۲۰۰۷ توانست در فینال این مسابقات تیم ملی فوتبال عربستان را یک بر صفر شکست دهد و برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید: 

بازی ناجوانمردانه خارج از زمین دیدار ایران - عراق شروع شد

تسویه حساب با عراق، زهر چشم از سعودی‌ها در آل مکتوم

جنگ تن به تن در دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق


انتهای پیام/ 

تاریخچه دیدار های تیم های فوتبال ایران و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار