مدیرعامل بنیاد علوی گفت: یکی از اهداف مهم بنیاد مستضعفان محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است.

ایجاد اشتغال در راستای محرومیت زدایی از اهداف بنیاد مستضعفان استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موسی برزگری مدیرعامل بنیاد علوی در برنامه دستاورد با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در دو بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کند، گفت: بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان تلاش می‌کند تا به محرومان و مستضعفان برسد و رفع محرومیت کند.

وی تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد علوی، جامعه روستایی محروم است. البته با جامعه شهری نیز سر و کار داریم، اما جامعه هدف اصلی که مستضعفان هستند، در روستا‌ها قرار دارند و به همین دلیل تمرکز روی آنها است.

مدیر عامل بنیاد علوی افزود: این تمرکز به چند دلیل صورت می‌گیرد؛ نخست آنکه مهاجرت معکوس شهر به روستا را ایجاد کنیم تا حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی به وجود نیاید. دوم آنکه باید زیرساخت‌های روستا‌ها و مناطق محروم را ایجاد کنیم و همچنین جامعه‌ای که در این مناطق معیشت پایدار ندارند را شاغل کنیم تا در منطقه پایدار باشند و به این شکل به حاشیه شهر‌ها جابه جایی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان با حکم مرحوم حضرت امام (ره) تشکیل شد، گفت: قرار بر این شد بنیاد مستضعفان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، متولی املاک و پول‌های محرومینی که توسط طاغوتیان مصادره کرده بودند، باشد و با بهره وری از آنها، سود به دست آمده را به مستضعفان برساند. بنیاد علوی نیز به عنوان زیرشاخه بنیاد مستضعفان تشکیل شد و الان به عنوان یک شرکت اداره می‌شود و تابع قوانین شرکت است.

برزگری  با بیان اینکه بنیاد مستضعفان تلفیق بودجه و مجمع را انجام می‌دهد، عنوان کرد: پولی که بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت به بنیاد علوی می‌دهد، پس از پرداخت مالیات است و در واقع با توجه به اینکه بنیاد علوی موسسه خیریه است، مالیات تکلیفی ندارد.

وی در بیان اهداف بنیاد اظهار کرد: یکی از اهداف مهم بنیاد مستضعفان محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است و این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه در تمام کشور فعالیت می‌کنیم، کار بسیار سنگینی در این حوزه انجام می‌شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار