باحضور معاون وزیر کار از ۱۰ نفر از برگزیدگان المپیاد ایمنی کار تجلیل شد.

اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان ازصندوق فولاد کشور به زغالسنگ کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حاتم شاکرمی معاون وزیر کار در کرمان گفت:این المپیاد در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی برگزار شده است.

وی افزود: ایجاد ساختار ایمنی در سطح کارگاه‌ها یک ضرورت است و ما می‌توانیم با ایجاد ساختار ایمنی کار در واحد‌های تولیدی، صنعتی این هزینه بزرگ را در حوزه اقتصاد مصرف کنیم.

شا کرمی گفت: نسبت به محیط کار و ایمنی توجه نداشتیم و به اهدافی که متناسب با انتظارات ما بوده نبوده است.

وی به وظایف مسئولین ایمنی اشاره کرد و افزود: شناسایی خطر، بهبود ایمنی و ایجاد باور و تغییر رفتار کارگران و کارفرمایان نسبت به فرهنگ ایمنی از مهمترین وظایف مسئولین ایمنی کارگاه هاست.

معاون وزیر کار گفت: ۴ تا ۷ درصد از تولید ناخالص ملی جهان صرف حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی می‌شود که ما می‌توانیم این هزینه را با نظارت آموزش و تامین تجهیزات ایمنی صرف اشتغال و تولید کنیم

وی افزود: استان کرمان ۱۰ درصد معادن کل کشور و یک چهارم نیروی شاغل در معادن کشور را دارد، اما متاسفانه از نظر تجهیزات استخراج معادن قدیمی است که باید برای سلامتی نیروی کار به روز شود.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:: باید در زمینه پیشگیری هزینه کنیم چرا که در استان کرمان ۳۱۸ مورد حوادث ناشی از کار در سازمان تامین اجتماعی ثبت شده که ۴ مورد فوتی بوده است.

وی افزود: تصویب شده است ۱۰۰ میلیارد تومان از صندوق فولادکشور به شرکت ذغال سنگ داده می‌شود و این یعنی افزایش اشتغال استان در حوزه ذغال سنگ با تجهیزات جدید که به زودی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ح

اختصاص میلیاردی به معادن ذغالسنگ کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار