دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق دام در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۶ درصد در استان کاهش یافته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد محبی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از پیشگام‌ترین استان‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته حدود ۳ هزار و ۳۷۷راس دام قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده که این رقم در سال جاری به یک هزار و ۶۶۹ راس دام قاچاق کاهش یافته که نشان دهنده کاهش ۱۰۶ درصدی در این بخش است.

وی ادامه داد: در بخش مشروبات الکلی نیز با کاهش ۸۶ درصدی قاچاق مواجه بودیم به طوری که در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۵۱ شیشه انواع مشروبات الکلی کشف شده که این رقم در سال جاری ۲۴ هزار و ۸۸۰ بطری بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سال جاری یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۴۶۰ نخ انواع سیگار از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که کاهش ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کردک محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بیش از حد واردات و صادرات کالا و ناهمسانی قیمت در داخل و خارج یکی از دلایل تشدید کننده پدیده قاچاق است، زیرا وقتی وارد کننده نتواند از راه قانونی اقدام به واردات کند به راه‌های خلاف و قاچاق روی می‌آورد.

انتهای پیام/پ

کشف کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار