رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم مداخله اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به گزارش آموزش و پرورش مبنی بر وجود زمینه‌های بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در برخی دانش آموزان، تشکیل تیم‌های ویژه عملیاتی و مداخله فوری اورژانس اجتماعی را به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در مدارس خواستار شد.

وی گفت: طبق گزارش فرماندهی انتظامی از ابتدای سال تاکنون مبنی بر افزایش ۳۳ درصدی کشفیات و شناسایی و پلمب ۴۷ کارگاه و محل دپوی مشروبات الکلی، بررسی ابعاد مختلف این معضل اجتماعی و مقابله و پیشگیری از سوء مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک رفتار پرخطر و آسیب جدی اجتماعی اهمیت می‌یابد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تشکیل سه تیم عملیات ویژه در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و قشم برای غربالگری سلامت روان، واکاوی علل و عوامل محیطی و خانوادگی آسیب زا، نظارت بر فضای مجازی، ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و توسعه خدمات مشاوره‌ای را خواستار شد.

حجت الاسلام اکبری همچنین بر ضرورت اتخاذ تمهیدات مؤثر اجرایی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با محوریت اورژانس اجتماعی به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان طی یک هفته تأکید کرد.

وی افزود: با اجرای اصول و مبانی پیشگیری رشد مدار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت و با گسترش این نوع آموزه‌ها در مدارس و سایر نهاد‌های اجتماعی، فرآیند جامعه‌پذیری فرد به نتایج مطلوبتری منتج خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برنامه‌های پیشگیرانه درون سازمانی و برون سازمانی راهکاری مؤثر برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های عضو، همکاری و تعامل سازنده داشته باشد.
انتهای پیام/ز


تاکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های دانش آموزان

برچسب ها: قوه قضاییه ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.