سخنگوی اداره تذکره الکترونیک تاکید کرد که سه تا پنج سال دیگر تذکره های کاغذی از اعتبار ساقط می شود و تمامی شهروندان کشور باید تذکره الکترونیک دریافت نمایند.

 

پنج سال دیگر تذکره کاغذی از اعتبار ساقط می شود/ شرایط دریافت تذکره الکترونیک چیست؟«روح الله احمدزی»، سخنگوی اداره تذکره الکترونیک در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مراحل اجرای طرح توزیع تذکره های الکترونیک گفت: اداره ثبت احوال نفوس، مراکز سیار توزیع تذکره های الکترونیک را در 11 وزارتخانه ایجاد کرده بود که تاکنون بیش از ۷۵ هزار تذکره صادر شده است و قرار است این مراکز سیار به زودی به 11 وزارتخانه دیگر منتقل شوند.

احمدزی تاکید کرد که بر اساس پیشبینی ها، سه تا پنج سال دیگر تمامی شهروندان کشور باید تذکره الکترونیک خود را دریافت کنند زیرا پس از این مهلت، تذکره کاغذی از اعتبار ساقط خواهد شد.

سخنگوی اداره شناسنامه های الکترونیک افزود که به زودی مراکزی در هرات و ننگرهار نیز برای توزیع تذکره های الکترونیک فعال خواهد شد تا شهروندان این ولایت ها و ولایت های همجوار نیز تذکره خود را دریافت کنند.

روح الله احمدزی تاکید کرد که روند صدور تذکرهه ای الکترونیک بسیار پیچیده و سخت است تا مبادا شهروند دیگر کشورها تذکره افغانستان را دریافت نمایند. به گفته وی، متقاضیان تذکره الکترونیکی علاوه بر داشتن تذکره کاغذی، باید از دو شهروند افغان (یا کارمند دولت یا وکیل گذر) و یک شهروند دیگر تاییدی همراه با کپی تذکره و عکس به همراه داشته باشد.

وی نقش تذکره های الکترونیک را در پیشبرد امور جاری کشور خصوصا تامین امنیت مهم ارزیابی کرد و افزود که این طرح یکی از عناصر کلیدی حکومتداری الکترونیک به شمار می رود و در زمره اولویت های دولت است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
وکیل احمد
۲۲:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من تهران زندگی میکنم تذکره کاغذی همرایم است ولی کدام پاسپورت یا چیز‌دیگری ندارم
چی باید همراه خود بیاریم به مرکز ثبت نام