۴۴۵ نفر ۹ ماه امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۴۴۵ نفر ۹ ماه امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: تلفات جانی تصادفات در مازندران امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۷۳ نفر بودند، ۶ درصد کاهش یافته است.

وی میزان تلفات تصادفات را در حوزه درون شهری ۱۱۱، برون شهری ۳۱۸، و راه روستایی ۱۶ بیان کرد و افزود: این مقدار در مدت مشابه پارسال در حوزه درون شهری ۱۲۸، برون شهری و راه روستایی ۳۴۵ است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خونریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد، افزود: این موضوع در مورد صدمات وارده به قفسه سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی و همچنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، استفاده از کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان می‌تواند به طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/ م

کاهش ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.