معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: اقتدار پلیس در اقناع سازی وقدرت نرم آن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در نشست با خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های خبری استان، با تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هدف از تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب در حوزه امنیت اجتماعی تقویت تعاملات برون سازمانی و پیشگیری اجتماعی به منظور کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: با رویکرد جامعه محوری پلیس، استفاده از ظرفیت‌های علمی فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاهی از مهمترین مولفه‌های مورد توجه در این راستا بوده است.

سرهنگ تقدیسی خواهان بهره گیری از ظرفیت‌های محلات، مساجد، نخبگان و شهروندان در تولید امنیت شد و گفت: هنر نیروی انتظامی آن است که با بهره گیری از ظرفیت‌های مردم، اعتماد سازی کند و با کمک اصحاب رسانه و فرهیختگان باید تصویری دلنشین و هویتی مقتدر از سیمای پلیس ترسیم کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: استاندارد‌های جهانی برای حضور فیزیکی پلیس و دسترسی آسان شهروندان به ازای هر ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر یک ایستگاه پلیس است و نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد از این رو مشارکت مردمی در این حوزه امری لازم است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در همکاری با نیروی انتظامی برای تحقق پلیس جامعه محور و دستیابی به اهداف پیش بینی شده گفت: برقراری امنیتی در شان و منزلت مردم مستلزم همکاری همه نهاد‌های اجتماعی از جمله خبرنگاران است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ارتقاء نظم و امنیت عمومی، افزود: اقتدار پلیس در اقناع سازی وقدرت نرم آن است که به پشتوانه سرمایه اجتماعی که همان مردم هستند به دست می‌آید و هنر رسانه‌ها در این عرصه معرفی سیمایی خردمند و کارآمد از پلیس برای جذب اعتماد مردم است.

سرهنگ تقدیسی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم همواره به دنبال ترویج و القاء یاس و ناامیدی در کشور ماست، گفت: از مهمترین رسالت رسانه‌ها القاء روحیه نشاط، امید و افزایش احساس امنیت در جامعه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، از رسانه‌ها به عنوان پل‌های ارتباطی بین مردم و پلیس یاد کرد و افزود: ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه نیازمند همکاری رسانه‌ها و نیروی انتظامی است.

وی حفظ مصالح مردم و نظام اسلامی را از دیگر اهداف عالیه تعاملات پلیس و رسانه‌ها برشمرد و گفت: برقراری ارتباط با جوانان و اقشار اجتماعی زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی و تحقق جامعه‌ای آرمانی خواهد شد.
انتهای پیام/آ

برقراری ارتباط با جوانان زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.