حجت نظری با اجرای طرح نصب فیلتر جذب دوده مخالفت کرد و گفت: تعداد زیادی فیلتر موجود است و می‌خواهند آن را خریداری کنند.

برخواستن بوی رانت از طرح نصب فیلتر جذب دوده در شورای شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشنهاد حذف بند ۱۰ ماده ۵۶ لایحه برنامه سوم توسعه شهرداری عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ دی ماه) در جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

اعضای شورای شهر تهران نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص الزام پایانه‌های مسافربری برون‌شهری به تجهیز اتوبوس‌های مستقر در پایانه‌های مذکور به فیلتر جذب دوده موقت در مدت حضور در پایانه اعلام کردند.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این بند، گفت: برداشت من از بند مذکور این است که یک تعداد زیادی فیلتر موجود است و می‌خواهند آن را خریداری کنند، لذا من از همکارانم درخواست می‌کنم که به این بند رأی دهند.

همچنین محمد علیخانی عضو دیگر شورای شهر تهران هم در مخالفت با این بند، اظهار کرد: اگر کسی حاضر است که این فیلتر‌ها را به صورت رایگان نصب کند، ما مشکلی نداریم، اما این‌ها می‌خواهند یک شرکتی را مستقر کنند و پولی را بگیرند. حال اگر قرار است یک شرکتی به صورت انحصاری بیاید و کاسبی کند، ما مخالفیم، اما اگر قرار است شهرداری خودش این کار را انجام دهد، مشکلی نداریم.

علیخانی تصریح کرد: در این طرح می‌خواهیم مردم را مجبور به نصب فیلتر دوده کنیم و همان طور هم که در این بند قید شده، فقط نصب فیلتر دوده برای زمان حضور در پایانه است و طبیعتا با خروج از پایانه فیلتری بر روی اتوبوس‌ها نصب نیست و می‌تواند موجب آلودگی شود.

همچنین زهرا صدراعظم نوری به عنوان موافق این طرح، گفت: میزان آلایندگی اتوبوس بالا است و آنچه که تهران را آزار می‌دهد، آلودگی ناشی از سوخت خودرو‌های دیزلی و سنگین است.

وی تصریح کرد: خودرو‌هایی که از بیرون شهر می‌آیند، معاینه ندارند و اگر هم دارند به صورت صوری است که آلایندگی آن‌ها را زیاد می‌کند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در دفاع از این بند، بیان کرد: در بودجه ۹۷، پیش‌بینی شد ۱۸۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری صرف کمک‌های فنی و اعتباری محیط‌زیست شود.

وی ادامه داد:، چون شهرداری مشکل مالی دارد، تحقق بودجه آن صفر است.

پورسیدآقایی افزود: در این بند مقداری از عوارض به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند و در عین حال وقتی صندوق توسعه محیط‌زیست ایجاد شد، همین بند را در بودجه این صندوق می‌آوریم.

گفتنی است؛ در نهایت این بند با ۱۲ رأی موافق حذف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار