رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: بیش از ۱۵ هزار ماموریت به وسیله اورژانس هوایی کشور در ۹ ماه اول سال ۹۷ انجام شده است.

انجام بیش از 15 هزار ماموریت به وسیله اورژانس هوایی کشور در 9 ماه اول سال 97 محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱ پایگاه اورژانس هوایی مشغول به فعالیت و امداد رسانی به مصدومان هستند و این درحالی است که ایران نیازمند حداقل ۳۰ پایگاه اورژانس هوایی دیگر است.

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: تا پایان آذر ۹۷ ماه تعداد ۱۵ هزار و ۸۲۳ ماموریت به اورژانس هوایی انجام شده است و ۲۲ هزار و ۹۸۷ مصدوم به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور منتقل شده‌اند.

انتقال بیش از ۲۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی با اورژانس هوایی کشور

وی ادامه داد: ۶۵ درصد از مصدومان انتقال یافته به وسیله اورژانس هوایی به اتاق‌های عمل جراحی به طور مستقیم منتقل شده‌اند که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بالای اورژانس هوایی برای انتقال مصدومان حوادث ترافیکی و سایر بیماران است.

رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: پیگیر ساخت پایگاه‌های اورژانس هوایی بیشتر در کشور هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲ سال آینده تعداد پایگاه‌های اورژانس هوایی به ۷۰ عدد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ها قرار است فوریت‌های ویژه اورژانس هوایی خریداری یا به صورت خرید خدمتی تامین کنیم و یا برخی از بالگرد‌ها را به صورت استجاری از ارتش بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار