مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۷۰ آموزشگاه متوسطه دوره اول استان اردبیل طرح ملی ایران مهارت را اجرا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم افتتاح و رونمایی از طرح ملی ایران مهارت با بیان اینکه زمینه برای اجرای این طرح در مناطق و نواحی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان مهیا شده است، گفت: نزدیک به ۷۰ آموزشگاه متوسطه دوره اول طرح ملی ایران مهارت را اجرا خواهند کرد.

وی با عنوان اینکه طرح ملی ایران مهارت بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش که منشا آن سند تحول بنیادین است طراحی و اجرا می‌شود، اظهار داشت: بحث مهارت شغلی، حرفه‌ای و اجتماعی یکی از راهبرد‌ها و استراتژی‌های اساسی در آموزش و پرورش می‌باشد.

ناصری با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر تقویت تکالیف شب برای دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد توانمندی و مهارت خاصی را با انجام تکالیف شب در دانش آموزان ایجاد کند که این موضوع در راستای همین مهارت آموزی می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش مهارت آموزی را یک ضرورت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نظام تعلیم و تربیت بر آن است هر دانش آموز با توجه به ظرفیت روحی و جسمی خود یک مهارت بیاموزد و با اعتماد به نفس بیشتری وارد جامعه و بازار کار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین گفت: نظام تعلیم و تربیت نیز همچون دیگر سازمان‌ها برای ایجاد پویایی و نشاط و نیز ادامه راه در مسیر ترقی و پیشرفت نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد که طرح ایران مهارت خود یک طرح نوآورانه است که جهت ایجاد پویایی در مدارس اجرا خواهد شد.

احمد ناصری آموختن مهارت زندگی و اجتماعی را جزو نیاز‌های اساسی انسان‌ها عنوان کرد و بیان داشت: کلاس‌های درسی می‌تواند خود تمرینی برای مهارت آموزی زندگی و اجتماعی باشد.
انتهای پیام/ح

اجرای طرح ملی ایران مهارت در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.