آموزش و پرورش مازندران رتبه دوم کشور را در جذب نوآموزان پیش دبستانی کسب کرد.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آموزش و پرورش استان مازندران با جذب ۹۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی موفق شد جایگاه دوم کشوری را در این بخش به خود اختصاص دهد.

وی آموزش ،گسترش امکانات آموزشی، و افزایش سطح سواد جامعه را از شاخص‌های اصلی توسعه اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش استان با تقویت وتوسعه توسعه عدالت آموزشی و پرورشی در ابعادکمی وکیفی در مناطق روستایی و دور افتاده به دستاورد‌های بزرگی نائل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: جذب و ثبت نام همه کودکان و نوآموزان پیش‌دبستانی و کسب رتبه دوم کشوری، حاصل تلاش هدفمند آموزش و پرورش مازندران برای گسترش عدالت آموزشی و برابری فرصت‌ها است.

عسکری نیکزاد به حضور جمعیتی حدود ۴۴ هزار نوآموز پیش دبستانی در کلاس‌های استان اشاره کرد و افزود: آموزش والدین دانش آموزانی که به پیش دبستانی وارد شدند از ۹۲ درصد در پایان سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به ۹۸ درصد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ رسید.

وی تأکید کرد: کودک، مربی و خانه سه ضلع آموزش و تربیت هستند و کارشناسان این حوزه، هماهنگی و همسویی والدین با مدرسه، آگاهی والدین از اهداف آموزش و افزایش تعامل میان خانه و مدرسه را در رسیدن به اهداف کلان آموزش، بسیار موثر می‌دانند.

انتهای پیام/ک


جذب ۹۰ درصدی نوآموزان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.