فرمانده مرزبانی کشور گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن مرز طولانی و همسایگی با سه کشور از امن‌ترین استان‌های کشور است.

آذربایجان غربی از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی نداردسردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به داشتن مرز طولانی و همسایگی به سه کشور یکی از استان‌های امن کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به جهت شرایط جغرافیایی این استان و مشکلاتی که در بحث تردد غیر مجاز پیش می‌آید ضرورت دارد که از مرز‌های استان بازدید‌های مستمر انجام پذیرد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: امنیت این استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و هیچ مشکل امنیتی و نا امنی در مرزهای کشورمان در استان آذربایجان غربی وجود ندارد.

این مسئول افزود: در سال جاری سه نشست در سطح بین المللی با فرماندهان مرزبانی ترکیه داشتیم که با فرماندهی ژاندارمری در تهران، آنکارا و بار سوم در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک دوباره بازدید مشترکی با مرزبانان و فرماندهی ژاندارمری ترکیه در مرز خواهیم داشت و این امر موجب شده است، مرزبانان حوزه ترکیه و ایران تعاملات بسیار خوبی داشته باشند.

 استان آذربایجان غربی مرزنشینان خوبی دارد 

سردار رضایی با اشاره به تعامل مرزنشینان با مرزبانان گفت: این استان مرزنشینان خوبی در شمال و جنوب استان دارد که با مرزبانان ارتباط تنگاتنگی دارند.

فرماندهی مرزبانی کشور گفت: اگر ما امروز مرزبانی موفقی در این استان داریم ناشی از این است که مسئولین استانی با مرزنشینان تعامل سازنده ای دارند.

وی اضافه کرد : علی رغم تهدیدات علیه ایران، مناطق مرزی ایران از امن ترین مناطق مرزی در جهان محسوب می شود.

سردار رضایی در پایان با اشاره به عملکرد خوب فرماندهی مرزبانی استان، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته، کشف احشام قاچاق ۱۵ برابر، جلوگیری خروج اتباع بیگانه ۱۰ برابر، کشف البسه قاچاق ۳ برابر و کشف سلاح‌های شکاری دو برابر شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ارتش ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.