حناچی گفت: مردم ما چند برابر دنیا زباله تولید می‌کنند و نمی‌دانند که چرا نباید نایلون مصرف کنند.

مردم تهران چند برابر دنیا تولید زباله می‌کنند / فوت سالیانه 57 هزار شهروند تهرانیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم ناحیه نوآوری شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: جمعیتی جوان در ایران داریم که با برنامه‌ریزی مناسب به فرصت تبدیل می‌شود و در غیر این‌صورت به تهدید منجر می‌شود.

وی افزود: فضای شهر محصول سرمایه گذاران تصمیم‌گیران و منافع شهروندان است، در این زمان که سیاست گذاران و تصمیم گیران باهم تصمیم می‌گیرند ضلع سوم فراموش شده و پروژه با شکست روبه رو می‌شود.

شهردار تهران گفت: باید شرکت‌هایی از جنس نیاز دانشگاه فعال می‌شوند و اگر در چهار چوب شهر سازی عمل کنیم جای نگرانی نیست. شهرداری طرفدار موضوع اکوسیستم است و ما باید تلاش کنیم این تفکر و تاثیر در همه دانشگاه‌های کشور گذاشته شود.

حناچی بیان کرد: ایستگاه‌های دوچرخه در دانشگاه خوب است و موضوع سه شنبه‌های بدون ماشین بدین معنی است که حال مردم و شهرما خوب نیست.

وی افزود: سالیانه ۵۷ هزار نفر فوت می‌کند و ۱۳۰۰ نفر بر اثر حوادث، ۴۰۰ نفر به دلیل رعایت نوردن مسائل ایمنی و افرادی که دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند؛ سال ۹۴ در حدود ۵ هزار نفر بر اثر ذرات ریزمعلق فوت کرده‌اند، بیش از یک میلیارد دلار به خاطر این مسایل هزینه می‌کنیم که با تعییر سبک زندگی همه این موارد حل می‌شود.

وی افرود: ما هیچ راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی مسیر‌های پیاده نداریم.

حناچی ادامه داد: حناچی ادامه داد: ساییدگی زانو ببن جوانان ۲۳ تا ۲۵ درصد در دانشگاه تهران در سالیان گذشته بود.

وی افزود: کوچک شدن دولت و خروج صنعت از شهر‌ها و توسعه بخش خصوصی سه عامل تحول محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: فضا‌هایی مثل صنعت برای استارت آپ دانشگاهی مناسب است و من معتقدم که اینگونه شرکت باید به ما کمک کنند. ما ۹ هزار تن زباله در شهر تهران و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی را تخلیه می‌کنیم.

وی گفت: مردم ما چند برابر دنیا زباله تولید می‌کنند و مردم ما نمی‌دانند چرا نباید نایلون مصرف کنند و همکاران ما در این خصوص کار‌های فرهنگ سازی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر همین مسیری را که امروزه طی می‌کنیم، ادامه دهیم، هیچ تغییری در کار‌ها حاصل نمی‌شود و برای ترقی باید یک نوآوری در کارهایمان ایجاد کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: کشور ایران جمعیتی جوان دارد که اگر برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام شود، این مسئله تبدیل به یک فرصت می‌شود که در غیر این صورت جوان بودن جمعیت تهدیدی برای ما محسوب می‌شود.

حناچی عنوان کرد: فضای شهر محصول سرمایه‌گذاران، تصمیم‌گیران و شهروندان است که اگر در انجام کار‌ها مردم شهر به فراموشی سپرده شوند، پروژه‌های مختلف با شکست روبه‌رو می‌شوند.

باید شرکت‌هایی از جنس نیاز دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم

وی ادامه داد: باید شرکت‌هایی از جنس نیاز دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم که اگر فعالیت‌شان در چارچوب شهرسازی باشد جای هیچ نگرانی نبوده و شهرداری پرستار مسئله اکوسیستم است و از این موضوع حمایت می‌کند، زیرا ما باید تلاش کنیم چنین تفکری در همه شهر و در تمام دانشگاه‌ها ایجاد شود.

شهردار تهران ادامه داد: موضوع سه‌شنبه‌های بدون ماشین بدین معنی است که حال مردم شهر تهران خوب نیست، زیرا سالیانه حدود ۵۷ هزار نفر در شهر تهران فوت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر حوادث، ۴۰۰ نفر به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی و افرادی به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند.

حناچی اضافه کرد: در سال ۹۴ در حدود ۵ هزار نفر بر اثر ذرات ریز معلق فوت کرده‌اند که این اتفاق در حدود یک میلیارد هزینه بر ما تحمیل می‌کند و این‌گونه مسائل با تغییر سبک زندگی به سادگی حل می‌شود.

بیش از ۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران مبتلا به ساییدگی زانو شده‌اند

وی افزود: هیچ راهی به جز توسعه حمل‌ونقل عمومی و مسیر‌های پیاده‌رو نداریم و کمبود فعالیت فیزیکی باعث شده است تا در سالیان گذشته ۲۳ درصد دانشجویان دانشگاه تهران مبتلا به ساییدگی زانو باشند.

شهردار تهران ادامه داد: خروج صنعت از شهر‌ها و کوچک شدن دولت به همراه توسعه بخش خصوصی ۳ عامل مهم تحول محسوب می‌شوند و من معتقدم که این صنایع می‌توانند جهت فعالیت استارت‌آپ‌های دانشگاهی مناسب باشد.

حناچی ادامه داد: ۹ هزار تن زباله در شهر تهران و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی روزانه تخلیه می‌شود و متأسفانه مردم ما چند برابر دنیا زباله تولید می‌کنند که البته همکاران ما اقدامات مهمی در زمینه فرهنگسازی و آموزش در شهر تهران انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.