مربی اسبق تیم ملی دوچرخه سواری گفت: وقتی تیم ملی نمی تواند زیر ساخت های اولیه خود را داشته باشد پس نباید از آن توقع مدال داشت.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ اندونزی از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ دی ماه در پیست جاکارتا برگزار شد. ایران با ۱۲ ملی‌پوش و یک رکابزن معلول در این مسابقات شرکت کرد. در لحظات آخر مهدی سهرابی از حضور در این رقابت‌ها کنار کشید تا جوانان خود را در این رقابت ثابت کنند. لازم به ذکر است که بازیکنان تیم ملی در ثبت رکورد فاصله چندانی نداشتند. بهترین عملکرد ایران در این دوره از رقابت‌ها در ماده تیمی ۴ کیلومتر بود که در این ماده مدت‌ها به مسابقه‌ای اعزام نداشتیم.

مشکلات مالی پیش از پیش گربیان دوچرخه سواری را گرفته است

تیم ملی سرعت دوچرخه سواری پس از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با یک فاصله زمانی کوتاه به اردو تیم ملی دعوت شدند و زیر نظر محمود پراش به تمرین برای قهرمانی آسیا پرداختند. متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این تیم نتوانست برای تمرین در پیست چوبی خارج از ایران اعزام شود. همچنین فدراسیون دوچرخه سواری با مدیریت هزینه‌ای که داشته است تیم ملی را جمع و جور راهی قهرمانی آسیا کرد. به گفته قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری نفراتی را اعزام کردند که شانس مدال داشتند.

مشکلات مالی دوچرخه سواری را به چالش کشانده است

باید به این نکته اشاره کرد که سال های پیش در مدیریت قمری دوچرخه سواری در آسیا توانسته بود کسب مدال کند اما در دو، سه سال اخیر مسائل مالی این فدراسیون را به چالش کشانده است. حتی مدیریت هزینه نیز نتوانسته تا به الان به دوچرخه سواری کمک کند.در حال حاضر اوضاع تیم داری باشگاه های دوچرخه سواری اصلا خوب نیست و در سال های گذشته بعضی اعزام های بازیکنان را باشگاه ها تقبل می کردند. علاوه بر این در ایران پیست چوبی و سرپوشیده موجود نیست تا بازیکنان در آن برای مسابقات تمرین و ثبت رکورد کنند. متاسفانه به خاطر نبود امکانات مالی مربی خارجی به ایران نمی آید و ما نمی توانیم از دانش آن ها استفاده کنیم.

روز به روز شاهد تحلیل دوچرخه سواری هستیم

 در این راستا مازیار فرزاد ملی پوش اسبق تیم ملی و مربی دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: از نظر کیفیت در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹  مدالی کسب نشد و تنها مدال در بخش پاراسایکل توسط مهدی محمدی مدال نقره بود. فاصله زمانی بین بازی های آسیایی جاکارتا  تا قهرمانی آسیا بسیار کوتاه بود و ملی پوشان فقط دو ماه در اردو تمرین کردند. همچنین بازیکنان در شرایط مناسبی تمرین نمی کنند. تیم ملی در پیست سیمانی اهواز که از استاندارد به دور است تمرین کردند.  تمرین در پیست سیمانی مناسب نیست و نمی توان در آن به طور منظم تمرین کرد. هر ساله با این مشکلات فدراسیون دست و پنجه نرم می کند. اگر یک پیست استاندارد در یکی از مناطق گرم سیر همچون کیش داشته باشیم که بتوانیم تمرینات نیمه دوم سال را به آن جا انتقال دهیم کمک دهنده تیم ملی می شود.

مشکلات مالی پیش از پیش گربیان دوچرخه سواری را گرفته است

او در ادامه عنوان کرد: مشکلات مالی بر روی خرید تجهیزات دوچرخه سواری و برگزاری اردو ها تاثیر گذاشته است و نسبت به قبل کمتر می توان بازیکنان را در بازی های بین المللی حمایت کرد . قبلا  دوچرخه سواران از طریق باشگاه ها به رقابت ها اعزام می شدند اما در حال حاضر تیم ملی به تنهایی در حال حمایت از بازیکنان است . روز به روز شاهد تحلیل تیم ملی دوچرخه سواری  هستیم.

بهترین نتیجه در تاریخ دوچرخه سواری متعلق به مدیریت قمری است

او افزود: اگر بخواهیم نتیجه نگرفتن را از مدیریت بدانیم کاملا یک نظر جهت گیرانه است چرا که این مدیریت ۶ سال است که روی کار است. بهترین نتیجه در تاریخ دوچرخه سواری را در مدیریت قمری در بازی های آسیایی و قهرمانی کسب کردیم. پس فقط یک عامل مانع دوچرخه سواری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده اند تا نتوانیم عملکرد خوبی ارائه دهیم. وقتی تیم ملی نمی تواند زیر ساخت های اولیه خود را داشته باشد پس نباید از آن توقع مدال داشت.

فرزاد درباره نتیجه نگرفتن محمد دانشور بیان کرد: محمد دانشور یکی از استعداد‌های خاص ماده سرعت است و سال ۲۰۱۴  با خلق یک شگفتی مدال طلا را در ماده کایرین و پیست کسب کرد که اصلا هیچ کس فکر این نتیجه را نمی‌کرد. همچنین دانشور در قهرمانی آسیا ۲۰۱۵  ناکام ماند و مدالی کسب نکرد. افت و خیز در ورزش وجود دارد و نگرفتن نتیجه دلیل های خاص خود را دارد. دانشور ۴۵ روز در کمپ سوئیس تمرین داشته است ولی این تمرینات بیشتر جنبه آماده سازی بازیکنان را داشته است و او تمرین مسابقه ای نداشته است . به طور حتم دانشور در سال های آینده می تواند نتایج خوب گذشته ی خود را تکرار کند.

مشکلات مالی پیش از پیش گربیان دوچرخه سواری را گرفته است

کناره گیری سهرابی از تیم ملی  اقدامی جوانمردانه بود

او گفت: مهدی سهرابی با کنار رفتن از تیم ملی حرکت بسیار ارزشمندی انجام داده است و چشم انداز بلند مدتی داشته است. جامعه ی ورزشی باید قدر این حرکت را بداند و قدر دان او باشد. اختلاف فاحشی بین بازیکنان  تیم ملی نبوده است و اختلافات یکی، دو دهم بوده است. تیم ملی نیاز داشت که پوست اندازی شود تا بتوانیم در مسابقات از آن ها استفاده کنیم، برای کسب مدال باید زمینه ها را فراهم کرد.

پیست های سیمانی کارایی لازم را ندارند

او اظهار کرد: در رشته کوهستان و جاده برنامه ریزی شده است که سهمیه المپیک کسب شود ولی در رشته پیست کار غیر ممکنی است. شرایط اعزام به رقابت ها سخت شده است و در سال هایی هم که شرایط آسان تر بود ما نمی توانستیم در همه رقابت های بین المللی شرکت کنیم. در این شرایط بهتر است که تمرکزمان را بر روی جاده و کوهستان بگذاریم و می توانیم نتایج لازمه را کسب کنیم البته رشته پیست جایگاه خودش را دارد. ما باید به سطح کیفی توجه داشته باشیم و کاری را انجام دهیم که عملی باشد. ما باید زیر ساخت هایمان را تقویت کنیم. پیست های مشهد، اهواز،کرمان و تبریز عملا کارآیی خوبی ندارد. ای کاش یک پیست در کیش داشتیم تا برای تیم ملی و مسابقات بین المللی استفاده می کردیم.


بیشتربخوانید:

اولین مدال دوچرخه ۲۰۱۹ آسیا برگردن مهدی محمدی

نشست مربیان دوچرخه سواری تیم ملی با رییس فدراسیون

دعوت از تیم ملی دوچرخه سواری برای مسابقات اندونزی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار