۸ طرح میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این طرح‌ها را به صورت ویدئو کنفرانس در آزادشهر افتتاح کرد.

وی افزود: ۹ هتل، مهمانپذیر و هتل آپارتمان با اعتبار هزار و ۱۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی در مساحت ۲۶ هزار و ۴۱ متر مربع است که برای ۱۹۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

کریمی گفت: افتتاح ۷۰ واحد بوم گردی در سطح استان با اعتبار ۳۰۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی در مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۹ متر مربع است که برای ۲۷۵ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: همچنین افتتاح ۷۰ واحد خانه مسافر در بخش خصوصی با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ریال و ۱۰۶ نفر اشتغال زایی با مساحت ۶ هزار و ۳۶۵ متر مربع بوده است.

وی گفت: ۹ منطقه گردشگری در بخش دولتی با اعتبار ۷۰ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که برای ۲۶ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

وی افزود: ۷۰ اثر ثبتی در بخش دولتی با اشتغال زایی برای ۵ نفر افتتاح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی ۵ مجتمع گردشگری در سطح استان با اعتبار ۱۵ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در بخش خصوصی با مساحت ۳۱۳ هزار و ۸۰۰ متر متر مربع زیر بنا که برای ۲ هزار و ۲۱۴ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.


کریمی افزود:آغاز عملیات اجرای ۳ هتل و مجموعه اقامتی و پذیرایی با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش خصوصی در مساحت ۲۹ هزار و ۲۵۰ متر مربع زیر بنا که برای ۴۸۷ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.


وی گفت:احداث ۴ بازارچه صنایع دستی و هنر‌های دستی در بخش دولتی با اعتبار ۱۲۹ میلیارد ریال با سرمایه گذاری دولتی در مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع که برای ۱۴۱ نفر اشتغال زایی دارد.


وی در پایان گفت:در مجموع بخش خصوصی ۱۳ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال اعتبار و ۱۹۹ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/ح

طرح های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در گلستان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.