یک نویسنده سعودی برخورد متناقض کانادا با دخترانی از عربستان و یمن که به این کشور پناهنده شده بودند را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک نویسنده عربستانی نوع برخورد کانادا با دختری سعودی که از ترس خانواده‌اش فرار کرده و به این کشور پناهنده شده با دو دختر یمنی که به خاطر قانون جدید ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور به آمریکا به کانادا پناهنده شده بودند را متناقض توصیف کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد.

به گفته این نویسنده، رسانه‌های جهان داستان دختر عربستانی را پررنگ و بزرگ جلوه دادند در حالیکه داستان دختران یمنی با وجود تشابه در پناهندگی توجه رسانه‌ها را به خود جلب نکرد.

یاسر نجدی در روزنامه الکترونیکی «سبق» عربستان نوشت: رفتار متناقض کانادا در دو تصویر که تنها کمتر از دو سال اختلاف زمانی دارند و در آن چند دختر به این کشور پناهنده شده‌اند، نمایان می‌شود مسئله‌ای که جزئیات آن کاملا با یکدیگر تفاوت دارد چرا که یکی سعودی و دیگری یمنی است.

برخورد متناقض کانادا با دختران پناهنده عربستانی و یمنی
یاسر نجدی به تصویر اول اشاره می‌کند که در آن وزیر خارجه کانادا با آغوش گرم و لبخند به استقبال دختری آمده که از ترس خانواده اش فرار کرده است. وی استقبال گرم از یک پناهجو را از سوی یک مقام رسمی نادر دانسته است چرا که مقامات تنها از کسانی که دستاورد‌ها یا پیروزی‌های بزرگی داشته باشند، استقبال می‌کنند. اما در این داستان، تنها به علت اینکه پناهجو تابعیت سعودی دارد باید داستانش که رنگ و بوی خانوادگی دارد بزرگ جلوه داده شود.

تصویر دوم مربوط به پناهدگی دو خواهر یمنی در دو سال پیش است که به دنبال اجرای قانون ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور به آمریکا که از سوی دونالد ترامپ مطرح شده بود از این کشور فرار کرده و به کانادا پناه بردند، اما پلیس آن‌ها را بازداشت کرد و دست دختران یمنی را با دستبند بست.

نویسنده سعودی معتقد است با توجه به شرایط یمن، این دختران شایسته مهربانی بودند نه بازداشت، اما مقامات کانادایی بدون توجه به چشمان اشک بار این دختران، آنان را با بی رحمی بازداشت کرده و رسانه‌ها تنها خبری کوتاه از این داستان را منتشر کردند.

وی این دو تصویر را نشان‌دهنده رفتار متناقض کسانی دانست که در جهان مدعی سرمداری آزادی و حقوق بشر هستند و آن را بیانگر دروغگویی آنان دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار