استفاده از بعد زیبا شناسانه، موثرترین شیوه در آموزش‌های ایمنی/آمادگی ۲۶ درصدی خانوار‌های خراسان رضوی در برابر حوادثرئیس کاهش حوادث معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهره‌گیری از بعد زیباشناسانه هنر ،موثرترین شیوه برای آموزش ایمنی است و هنر راه ورود به دل جامعه است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا جویا رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در جمع اصحاب رسانه در رابطه با آموزش‌های موثر گفت: برای انتقال آموزش، اول باید وارد دل مردم شد تا از این طریق بتوان آن را در مغز مخاطب حک کرده و این آموزش‌ها را برای مردم مجسم کرد.

وی تصریح کرد: آمادگی خانوار‌های خراسان رضوی در برابر حوادث و بلایا پس از آموزش‌های داده شده به ۲۶ درصد رسیده است.

رئیس کاهش حوادث معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق آموزش‌های داده شده آمادگی خانوار‌های خراسان رضوی در برابر حوادث و بلایا به ۲۶ درصد رسیده، در حالیکه این رقم برای یک شهروند ژاپنی ۹۰درصد است.

جویا افزود: آمادگی در برابر بلایا و اتخاذ آموزش‌های لازم دلیل اصلی کاهش آسیب‌ها و صدمات است و آموزشی که به تغییر رفتار منجر نشود، فایده ندارد، برای همین در سازمان بهداشت، آموزش از مادر خانواده شروع شده تا این آموزش‌ها را در خانواده جاری کند.

وی اظهار داشت: جامعه ایمن یک الگوی ایده آل است که بعضی از کشور‌های دنیا به آن رسیده‌اند، در کشور ما نیز دستیابی به جامعه ایمن چندان سخت نیست اگر مسئولین و مردم همگام، بر روی آن کار کنند.

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش ایمنی در واقع شامل سه فاز قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران است و آموزش‌های قبل از بحران بیشتر شامل ایمن سازی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب است، آموزش‌های حین بحران، شامل اقدامات نجات است و در مرحله بعد از بحران نیز به امدادرسانی مصدومان اختصاص مییابد که متأسفانه تمهیدات ما برای بعد از بحران در سطح بسیار پایینی است.

انتهای پیام//آ. ح


دستیابی به جامعه ایمن با همکاری مردم امکان پذیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.