اداره فرودگاه بین المللی صنعا ادعا‌های ائتلاف متجاوز در خصوص آماده نبودن این فرودگاه را رد و تاکید کرد که این فرودگاه همه روزه پذیرای پرواز‌های وابسته به سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دوربین شبکه تلویزیونی "العام" با انتشار تصاویری از فرودگاه بین المللی صنعا دروغ بودن ادعای ائتلاف متجاوز به یمن را مبنی بر آماده نبودن این فرودگاه برملاساخت.

 اداره فرودگاه بین المللی صنعا ادعا‌های مطرح شده از سوی ائتلاف متجاوز در خصوص آماده نبودن این فرودگاه را رد و تاکید کرد که این فرودگاه همه روزه پذیرای پرواز‌های وابسته به سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی است.

دوربین شبکه العالم در فرودگاه بین المللی صنعا گشت و گذاری کرده تا میزان آمادگی این فرودگاه به عنوان گذرگاه هوایی مهم را بررسی کند، فرودگاهی که مطالبات مردمی برای بازگشایی و برداشته شدن محاصره از آن افزایش یافته است.

به گزارش "علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم، فرودگاه بین المللی صنعا که در آمادگی کامل فنی و امنیتی قرار دارد منتظر برداشته شدن محاصره‌ها از آن است.

در همین راستا درخواست‌های رسمی و مردمی برای بازگشایی و رفع محاصره آن افزایش یافته است. کارکنان این فرودگاه همچنان به برخی از تعمیرات و اصلاحات (جزئی) ناشی از ویرانی‌های حملات متجاوزان سعودی ادامه می‌دهند.

مسئولان فرودگاه بین المللی صنعا ادعای مطرح شده از سوی ائتلاف متجاوز در خصوص عدم آمادگی این فرودگاه را رد می‌کنند.

"خالد الشایف" مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا گفت: «هیچ بهانه‌ای مبنی بر اینکه این فرودگاه آماده نیست و یا به لحاظ فنی مشکل دارد وجود ندارد. امنیت فرودگاه به صورت بین المللی تامین شده است و فرودگاه الان جلو چشمان شماست و کاملا آماده است و پرواز هواپیما‌های سازمان ملل پیوسته به این فرودگاه انجام می‌شود.»

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در طول ساعاتی که این گزارش تهیه می‌شد هواپیمای وابسته به سازمان ملل متحد از نوع ایرباس در کنار ۳ هواپیمای دیگری که یکی از آن‌ها هواپیمای صلیب سرخ بود به زمین نشست. خدمه هر سه هواپیما عملیات پرواز را بدون هیچ خلل (فنی) انجام دادند.

دوربین شبکه العالم در گذر از باند تا سالن فرودگاه بین المللی صنعا تصاویری را ضبط کرده که به خوبی گویای آمادگی (کامل) این گذرگاه مهم هوایی محاصره شده است هر چند در گوشه‌هایی از این فرودگاه آثار ناشی از بمباران هدفمند نیرو‌های متجاوز دیده می‌شود.

"محمد السریحی" مدیر حمل و نقل (ترابری) هوایی فرودگاه بین المللی صنعا گفت: «بستن این فرودگاه ظالمانه بود و با هیچ یک از قوانین بین المللی تناسب ندارد. بسته شدن این فرودگاه وخامت اوضاع انسانی در یمن را بیشتر کرد به طوری که آمار ارائه شده در خصوص وضیعت انسانی در این کشور بسیار نگران کننده است.»

به گزارش شبکه العالم پیامد‌های بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا بسیار زیاد است و شامل محرومیت‌های پزشکی، اختلال در تجارت، محرومیت شهروندان یمنی از سفر که حق قانونی آنهاست و افزایش سرگردانی مسافران در خارج از کشور می‌شود.

به گزارش "علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم، همه چیز بیانگر آمادگی (کامل) فرودگاه بین المللی صنعا است این فرودگاه همه روزه پذیرای پرواز‌های سازمان ملل است. این فرودگاه به ۸۰ درصد از ساکنان این منطقه خدمات می‌دهد و دروازه اصلی جریان حمل و نقل هوایی (یمن) به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار