مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره خبر شیوع آنفولانزای خوکی در کشور توضیح داد.

هیچ نوع شیوع آنفولانزای خوکی در کشور گزارش نشده است / لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی درمانی مردم در فصل سرمامحمد حسین گویا مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شایعه شیوع آنفولانزای خوکی در کشور صحت ندارد و خوشبختانه کشور از نظر بهداشت و درمان و بیماری‌های واگیر تحت کنترل  کامل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آنفولانزای نوع H3N2 در کشور شایع است که این بیماری مشکل خاصی را برای مردم ایجاد نمی‌کند، افراد با رعایت نکات بهداشتی و درمانی ساده مانند تماس نداشتن با بیماران و مراقبت‌های معمولی هیچ مشکلی برایشان بوجود نمی‌آید.

شیوع آنفولانزا در زمستان عادی است

مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر با آغاز فصل زمستان شیوع بیماری آنفولانزا یک مسئله کاملاً عادی است و مردم باید بیشتر از قبل دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند، در هنگام سرفه و عطسه به منظور جلوگیری از پخش ویروس از دستمال  شخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از شیوع آنفلوانزا در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۷
من و خانواده ام الان بیست روز است که به این بیماری دچار شده ایم و هنوز هم به طور کامل خوب نشده ایم. والله دکتر بیمارستان دولتی هم هر دارویی داد افاقه نکرد. بسیاری از کسانی که دیده ام به این بیماری مبتلا بودند.